مشکلات ا‌ل‌سی ۳۰ درصدی حل شد/قول نمی‌دهم بانک‌ها اجرا کنند

معاون ارزی بانک مرکزی از رفع مشکلات بخشنامه ال سی 30 درصدی و ابلاغ بخشنامه جدید بدون ایرادات قبلی خبر داد و گفت: هیچ قولی برای ضمانت اجرای بانک‌ها نمی‌توانم بدهم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه بازنگری  بخشنامه‌های ارزی به چه مرحله‌ای رسیده و چه زمانی بخشنامه‌های جدید ابلاغ خواهد شد اظهار داشت: هم‌اکنون بازنگری بخشنامه های ارزی در مراحل نهایی است و به زودی اخبار مربوطه در این باره را منتشر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری خبرنگار ما مبنی بر اینکه با وجود اعلام بانک مرکزی مبنی بر رفع مشکل بخشنامه ال‌سی 30 درصدی همچنان بانک‌ها از اجرای این بخشنامه امتناع می‌کنندآیا قرار است بخشنامه جدیدی در این‌باره توسط بانک مرکزی تدوین و ابلاغ شود، افزود: بانک‌ها گشایش ال‌سی 30 درصد را طبق بخشنامه باید انجام دهند البته این بخشنامه چند اشکال کوچک داشت که با رفع آنها و ابلاغ دستورالعمل جدید مشکلات قبلی را رفع کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اشکالات بخشنامه ال‌سی 30 درصدی رفع شده است، در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه بانک‌ها روی کلمه «30 درصد »مشکل داشتند آیا این میزان در بخشنامه جدید تغییر کرده است، گفت: مشکل در میزان گشایش نبود بلکه هماهنگی‌های داخلی سبب شده بود که بانک‌ها بخشنامه را اجرا نکنند. 

* جریمه‌ای برای بانک‌ها درنظر نگرفتیم

خبرنگار تسنیم گفت: آیا بانک مرکزی در بخشنامه جدید ضمانت اجرایی برای گشایش ال‌سی 30 درصدی در نظر گرفته است یا خیر و از چه تاریخ به بعد می‌توان گفت که بانک‌ها بخشنامه مربوطه را اجرا می‌کنند؟

کامیاب در پاسخ تاکید کرد: نمی دانم تا چند روز دیگر مشکلات بانک‌ها در این زمینه حل می شود بنابراین نمی توانم قولی برای آغاز بخشنامه در سیستم بانکی بدهم.اما آنچه که مسلم است رفع مشکل بخشنامه گشایش ال‌سی 30 درصدی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی‌های داخلی بین بانک مرکزی و بانک‌ها برای اجرای این بخشنامه انجام شده است،تصریح کرد: بانک مرکزی نه جریمه‌ای در نظر گرفته و نه بانک‌ها را مکلف به اجرای این بخشنامه کرده است.

معاون ارزی بانک مرکزی اضافه کرد: بانک‌ها زمانی که ببینند مشکلی وجود ندارد و نگرانی‌هایشان رفع شود نسبت به اجرای بخشنامه اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: الان هم گشایش ال سی انجام می‌شود اما با رفع تحریم‌ها میزان گشایش ال سی افزایش خواهد یافت.

* مشکلی درباره ارز دانشجویی نداریم/بازار نرخ دلار را تعیین می کند

معاون ارزی بانک مرکزی در ادامه درباره مشکلات تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویان گفت: هیچ مشکلی برای تخصیص ارز دانشجویی به بانک مرکزی گزارش نشده است.

کامیاب همچنین درباره وضعیت نرخ دلار در بازار آزاد تصریح کرد: الان قیمت به 3 هزار تومان چسبیده است اینکه قیمت واقعی است یا نه را بازار تعیین می کند نه بانک مرکزی .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =