ماجراهای سام درخشانی و مجله مشهور

سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون به واسطه حضورش در سریال«پژمان»توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده است و برخی حواشی باعث نارضایتی این بازیگر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون که این شب ها سریال«پژمان»را روی آنتن شبکه سه سیما دارد. طی روزهای گذشته به یکی از چهره های پر خبر رسانه‌ها تبدیل شده است و جنجال های این روزهای او با مجله «زندگی آیده آل»خبر ساز شده است.

سام درخشانی در یادداشتی که در اختیار روزنامه بانی فیلم قرار داده است درباره اختلافش با مجله «زندگی ایده ال»نوشت و گفت:«از اولین حضور من جلوی دوربین و اولین آشنایی‏ام با شما مردم عزیز سرزمینم سال‏ها می‏گذرد. در تمام این سال‏ها تلاش کردم به هیچ چیز جز رضایت مردم و اعتلای هنر کشورم فکر نکنم و عاشقانه، خالصانه و صادقانه کار کنم و هیچ گاه از سختی‏هایی که برای رسیدن به این نقطه تحمل کرده‏ام حرف نزنم.

 در تمام این سال‏ها سعی کردم رابطه‏ام با رسانه‏ها و رسانه‏چی‏ها که می‏دانم و می‏بینم خیلی‏هایشان چگونه به خاطر عشق به کارشان زحمت می‏کشند، عرق می‏ ریزند و در مقابل، دستمزدهای ناقابلی می‏گیرند را حفظ کنم و بهترین تعامل را با آنها داشته باشم. روی سخنم با همین دوستان است. دوستانی که متاسفانه به واسطه حضور معدود آدم‏های کم سواد، غرض ورز و بعضاً خط بگیر، خیلی وقت‏ها مورد ظلم و سوء ظن جامعه هنری و هنرمندانش قرار گرفته‏اند.

این روزها به واسطه بازی در سریال «پژمان» بارها و بارها مورد لطف و محبت شما عزیزان قرار گرفتم که از همین جا به خاطر همه مهربانی‏هایتان تشکر می‏کنم، اما آنچه باعث شد تصمیم بگیرم این بار بی‏واسطه با هم صحبت کنیم، بی‏اخلاقی و حرکت زننده مجله زندگی ایده‏آل که به گواه بسیاری از همکارانم تبدیل به زردترین مجله ایران شده است، بود؛ در این چند خط تصمیم دارم هر آنچه پشت پرده این اتفاق رقم خورده است را بدون هیچ پس و پیش و سانسوری برایتان بنویسم تا نقاب از صورت سردبیر این نشریه بردارم.»

 بعد از صحبت های سام درخشانی مجله «زندگی ایده آل»نیزجوابیه در پاسخ به صحبت های درخشانی منتشر کرد. متن این جوابیه که در روزنامه «بانی فیلم»منتشر شده است، بدین شرح است:

جناب آقای داوودی مدیر مسئول محترم نشریه بانی فیلم:استدعا داریم، باتوجه به توهین ها و ادعاهای کذب فرد مذکور (سام درخشانی) و انتشار آن در روزنامه بانی فیلم، مورخه 6 آبان 1392 صفحه 10، طبق ماده 23 قانون مطبوعات، جوابیه مجله زندگی ایده آل با همان حجم و با همان فونت در همان صفحات منتشر و تیتر خبر هم مانند تیتر همان خبر کذب در صفحه اول روزنامه منتشر شود.

1 – رضا کیانیان از بازیگران گزیده کار و سرشناس سینمای ایران است. روال کار ایشان به این صورت است که هرگز پیش از اثبات اعتبار یک نشریه اقدام به همکاری نمی‏کنند. طی سال‏ های انتشار مجله زندگی ایده آل، رضا کیانیان 6 بار به ما لطف داشته و به درخواست‏های مجله ایده‏آل برای همکاری پاسخ مثبت داده است. این روند می تواند نشانه تاییدی بر سیاست‏ها و عملکرد مجله زندگی ایده‏آل از طرف ایشان باشد. آیا رضا کیانیان بازیگری است که همکاری مستمر با نشریات زرد داشته باشد؟! (این مثال را می‏توان به مهدی هاشمی، جمشید مشایخی و بزرگانی از این دست تعمیم داد.)

2 – عزت الله انتظامی از مفاخر تاریخ سینمای ایران است که همگان ایشان را به عنوان «آقای بازیگر» می‏شناسند. بدون تردید هر بازیگر تازه کاری، عزت ا… انتظامی را به عنوان قله حرفه خود می‏شناسد و آرزویش چیزی جز این نیست که روزی به جایگاه ایشان در سینمای ایران برسد. آقای بازیگر تنها یک بار – برای اولین و آخرین بار- عوامل یک نشریه را در حریم خصوصی خود پذیرفت و نتیجه تازه متولد شده خود را در آغوش گرفت و به همراه خانواده خود مقابل لنز دوربین ایستاد و به این ترتیب عکسی ماندگار در تاریخ مطبوعات ایران به ثبت رسید. این اتفاق در مجله زندگی ایده‏آل رخ داد. آیا عزت ا… انتظامی – بزرگ سینمای ایران – شخصیتی است که حاضر به همکاری با نشریه‏ای بی‏اخلاق باشد؟!

3 – برخلاف روال حاکم بر نشریه‏های زرد که از چهره های پرمخاطب و ستاره‏ها برای افزایش تیراژ و فروش خود استفاده می‏کنند، مجله زندگی ایده‏آل تلاش کرد برای اولین بار از شهرت و محبویت چهره‏ها در جهت کمک به بچه‏های بیمار استفاده کند. در این پروژه برای اولین بار از چهره‏ای چون هدیه تهرانی برای نجات جان کودکی بیمار استفاده شد و به خواست خدا کودک به زندگی بازگشت. این پروژه پس از آن تبدیل به روال کاری مجله زندگی ایده آل شد و چهره هایی چون شهاب حسینی، حامد بهداد و … از محبوبیت و شهرت خود در جهت کمک به کودکان بیمار استفاده کردند و این روند همچنان به لطف چهره‏ ها و محبیت مردم در زندگی ایده‏ آل ادامه دارد تا جایی که مراکز خیریه‏ای چون جمعیت امام علی (ع)، بنیاد کودک، محک و … به دوستان و همراهان همیشگی ما تبدیل شدند. آیا چهره‏ های تاثیر‏گذاری چون هدیه تهرانی، شهاب حسینی و حامد بهداد حاضر هستند از شهرت و محبویت خود در نشریه ای زرد استفاده کنند؟!

4 – لیلا حاتمی از ستاره‏های نسل دوم پس از انقلاب است که همه می‏دانند در انتخاب‏هایش وسواس بسیاری به خرج می دهد و این وسواس در گفت و گو با مطبوعات را از پدر بزرگوارش به ارث برده است. او تنها 2 بار حاضر به گشودن درهای فضای خصوصی‏اش به روی نشریات شد و حاضر شد به همراه فرزندانش مقابل دوربین قرار بگیرد که هر 2 بار هم این اتفاق در مجله زندگی ایده آل رخ داد. آیا باید باور کنیم که چنین چهره ای درک لازم از انتخاب بستری مناسب برای انتشار فضای خصوصی زندگی خود را نداشته یا خیر! با وسواس همیشگی و ذاتی خود چنین انتخابی داشته است؟

5 – بهرام رادان و رضا یزدانی – که فرد مذکور در آن مطلب کذب نقل قولی غیر واقعی از ایشان آورده است – همواره از دوستان و حتی همکاران ما در نشریه زندگی ایده‏آل بوده‏اند. ما بسیاری از مطالب فاخر و تاثیرگذار خود در حوزه سینما و موسیقی را مدیون نظارت مستقیم و کار مشترک با این عزیزان هستیم. چهره‏هایی چون بهرام رادان، افشین یدالهی و رضا یزدانی ما را شرمنده خود کرده و همچون یک همکار در این سال ها در زمینه انتشار مطالب با ما همکاری داشتند. آیا این چهرها اشخاصی هستند که نشریه زرد و بی‏اخلاق را برای همکاری انتخاب کنند؟!

6 – جامعه موسیقی ما به ندرت حاضر می‏ شوند به همراه خانواده خود مقابل لنز دوربین قرار بگیرند و اقدام به گفت و گو با مطبوعات کنند. چهره‏های آشنایی چون احسان خواجه امیری سابقه چنین همکاری‏هایی با مجله زندگی ایده‏آل دارند و همواره از نحوه انتشار عکس‏ها و مطالب مربوط به خود رضایت داشته‏اند. ای کاش آن دوست عزیز لااقل درباره سلامت کاری مجله زندگی ایده‏آل از دوست و همسایه دیوار به دیوار خود مشاوره می‏ گرفت!

7 – در تمام سال های انتشار مجله زندگی ایده‏ آل، چهره‏های ماندگار پزشکی ایران، همچون پروفسور شمس، پروفسور سیم فروش، پروفسور سمیعی، دکتر ماندگار، دکتر مرندی و … این نشریه را به عنوان بستری مناسب برای انتقال دانش خود، بیان دغدغه‏های خود برای سلامت مردم ایران و رساندن پیام به جامعه انتخاب کردند. آیا این چهره‏ های ماندگار نشریه‏ای سطحی و بی‏اخلاق را برای انتقال مهم‏ترین حرف‏های خود به جامعه انتخاب می کنند؟!

8 – عوامل تاثیرگذار سریال پژمان، یعنی سروش صحت – کارگردان- و پژمان جمشیدی – بازیگر پرطرفدار این سریال – در تمام مراحل تهیه جلد شماره آخر ایده آل و پس آن، رضایت کامل از عملکرد نشریه داشته و قسمت هایی از نظر این دو چهره تاثیر گذار سریال پژمان در باره ایده آل را می خوانید.

پژمان جمشیدی: سال‌هاست با سردبیر ایده‌آل و تیم‌شان دوست هستم و در ایونت‌هایی که برگزار کردم مثل «جام ستاره‌ها» همکاری صمیمانه‌ای داشتند. اگر نگویم مجله «زندگی ایده‌آل» گردن کلفت‌ترین مجله امروز ماست، قطعا می‌توانم بگویم یکی از گردن‌کلفت‌ترین مجلات ایران است که توانسته در این سال‌ها تیراژ و مخاطبان واقعی‌ای داشته باشد. همیشه از برخورد خبرنگارهای حرفه‌ای آن رضایت داشتم.

فکر می‌کنم «زندگی ایده‌آل» بی‌رقیب است و خدا را شکر می‌کنم که توانسته سال‌ها پا برجا باشد. امیدوارم این تداوم سال‌های سال ادامه داشته باشد. من به عنوان یک جوان دهه پنجاهی هنوز حسرت بسته شدن هفته‌نامه محبوبم، «تماشاگران»، را دارم، بنابراین امیدوارم مجلات محبوب جوان‌های این نسل مثل «ایده‌آل» هیچ وقت رنگ تعطیلی و توقیف به خودشان نبینند.

سروش صحت: مجله «زندگی ایده‌آل» هم بسیار پرمخاطب است و هم به خواسته‌های مخاطبانش توجه می‌کند و آنها را برآورده می‌کند. ایده‌آل سر و ظاهری منحصر به فرد دارد. مجله‌ای بسیار زیبا و خوش آب و رنگ که از ورق زدن آن می‌توانی لذت ببری. ظاهر جذاب و چشم نواز مجلات باعث می‌شود نتوانیم بی تفاوت از آن کنار آن بگذریم و تک تک صفحات را نگاه کنیم اما مهم‌ترین ویژگی «زندگی ایده‌آل» این است که برای هر سلیقه‌ای مطلبی خواندنی و جذاب دارد و شما بالاخره می‌توانید چیزی را که دوست دارید در آن پیدا کنید.

9 – رویه مجله زندگی ایده آل از ابتدا تاکنون احترام به سلیقه مخاطب و تامل دوجانبه با همراهان همیشگی اش یعنی مردم بوده است. براین اساس خیلی وقت ها در انتخاب مطالب و به ویژه تصویر و تیتر جلد، سلیقه خود را کنار گذاشته و تنها خواسته مخاطبانمان را در نظر گرفته ایم. اکنون تردیدی برایمان نمانده که همواره احترام به نظر مردم بهترین روش ممکن است! برخلاف رویه حاکم بر نشریه زندگی ایده آل، این بار احساس بر منطق غلبه کرد و نتیجه منجر به انتشار بازیگری روی جلد شد که نظرسنجی از مردم نشان می داد انتخاب آن ها نیست و حالا محکوم به پاسخ به این سئوال فرد مذکور هستیم که« اگر من محبوب نیستم چرا عکسم روی جلد است؟» و باز اعتراف می کنیم اشتباه از ما بود که مطابق سلیقه مخاطبانمان جلد را انتخاب نکردیم!

10 – و نکته آخر اینکه مجله زندگی ایده آل در تمام مدت انتشار خود حتی یک مورد تذکر و اخطار از وزارت ارشاد دریافت نکرده و جالب اینکه بخش عمده فعالیت این نشریه در زمان وزارت ارشاد دولت گذشته بوده که همگان می دانند فعالیت کردن در آن دوره تا چه میزان حساس و دشوار بود. این کاری بسیار دشوار بود که افتخار می کنیم با اجرای سیاست های بدون نقص، همواره توانستیم سالم بمانیم و اکنون این ادعایی واهی نیست که مجله زندگی ایده آل می تواند الگویی مناسب برای اننتشار نشریه های سالم و کاربردی برای خانوده های ایرانی باشد. مگر اینکه کسی بخواهد در تکذیب این ادعا اصول و سیاست های اخلاقی و حرفه ای و نظارتی وزارت ارشاد را زیر سئوال ببرد!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  2