بهترین حالت سربازی شش ماه تا یک سال

یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه 85 درصد از پسران بعد از خدمت سربازی به دنبال تحصیلات دانشگاهی نمی روند گفت: از آنجا که انجام خدمت سربازی یکی از مراحل اصلی زندگی هر پسری است گذراندن آن علاوه بر وجود اجتماعی دروازه ورود زندگی آینده جوانان به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فردا نیوز دکتر مجید ابهری  تصریح کرد: از دوران قدیم این ضرب المثل رایج بود که سربازی کارخانه مردسازی است و هر پسر باید به سربازی برود تا آماده زندگی شود و به راستی نیز چنین است. فرزندان امروز ما فرزندانی وابسته به پدر و مادر یعنی آماده خور هستند که حاضر نیستند حتی پیراهن خود را جابجا کنند.

وی با تاکید بر تاثیر مثبت سربازی برای جوانان افزود: دوران خدمت سربازی از این نظر که فرزندان را متکی به خود با اعتماد به نفس بالا بار می آورد جای هیچ گونه شکی باقی نمی گذارد. اما اینکه بعد از دوسال جوانان در پادگان ها به آموزش نظامی می پردازند باید به این نکته توجه کرد که این دو سال فاصله ای است بین دیپلم و دانشگاه یا آینده جوانان.

 ابهری همچنین آموزش نظامی برای دفاع از کشور و آینده مردم شش ماه الی یکسال کافی دانست و اظهار کرد: یکسال دیگر فقط رفت و آمد است و اقامت در پادگان هاست. بنابراین اگر در دوران سربازی کلاس های کنکور، زبان و آماده سازی اقتصادی برای جوانان گذاشته شود آنها بهتر می توانند به زندگی تحصیلی خود ادامه دهند.

این آسیب شناس اجتماعی افزود: متاسفانه جوانان بعد از خدمت سربازی تصور می کنند که دیگر وقت ورود به بازار کار است که با تحصیلات دیپلم در حال حاضر کار چندانی وجود ندارد. باید بتوان گفت که انجام سربازی فاصله ای بین جوانان و ازدواج به وجود می آورد. زیرا که بعد از خدمت سربازی فرد توقع دارد که بعد از پیدا کردن کار به دنبال تشکیل خانواده برود که متاسفانه در اکثر موارد این گونه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج نمی تواند تاثیری در ازدواج جوانان داشته باشد گفت: نمی توان به طور مطلق اظهار کرد که وجود خدمت سربازی باعث کاهش آمار ازدواج نیست و کاهش ازدواج ربطی به سربازی ندارد. چه بسا اکثریت جوانان سالها بعد از انجام خدمت سربازی نیز آمادگی ازدواج پیدا نمی کنند و آنهایی که به هر دلیل از انجام خدمت سربازی معافیت گرفته اند آنها نیز در زمره منتظر ازدواج هستند و هنوز آمادگی کافی برای ازدواج ندارند.

دکترمجید ابهری گفت: آن نکته ای که مانع ازدواج جوانان است مسئولیت پذیری کنار اشتغال ماست. این عامل می تواند جوانان را برای تشکیل خانواده و ازدواج آماده سازد. دوران سربازی اگر به یکسال تقلیل یافته و بقیه مدت به آموزش های علمی قبل از ورود به دانشگاه سپری شود جوانان با آمادگی بهتری به سوی آینده گام بر می دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  89  =