دولت تدبیر و امید به دنبال تقویت بخش خصوصی است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: دولت تدبیر و امید مشوقانه به دنبال تقویت بخش خصوصی است چرا که تقویت بخش خصوصی، تقویت درون‌زای اقتصاد ملی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم  محمد نهاوندیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های بین‌المللی آب و برق ایران رو به حضار ایرانی و خارجی گفت: باید منافع مشترک منطقه‌ای را در برنامه قرار دهیم چرا که توسعه مطلوب مناسبات منطقه‌ای به نفع تمامی ملت‌هاست.

وی افزود: ویژگی مهم صنعت آب و صنعت برق این است که زنجیره گسترده از اشتغال را در رشته‌های مختلف تولیدی و تکمیلی ایجاد کرده و موجب رونق اقتصادی می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید به جای بخشی‌نگری، نگاه جامع‌نگر و آمایش سرزمینی را در اقتصاد تقویت کنیم، تصریح کرد: با نگاه جامع‌نگر در برنامه‌های اقتصادی می‌توانیم از ضایعات بخشی‌نگری در امان باشیم.

نهاوندیان ادامه داد: متاسفانه در گذشته برخی پروژه‌ها در برنامه اجرا قرار گرفته و برای آن هزینه شده بدون اینکه ملاحظات تکمیلی آنها انجام شده باشد. به طوری که سد ساختیم اما به فکر تامین آب آن نبودیم و یا سد ساختیم و فکری برای تامین منابع مالی شبکه‌های آبیاری و زهکشی آن نکردیم.

وی تصریح کرد: ما مشکل افزایش ضایعات را داریم و اقتصاد باید به فکر افزایش بازده باشیم، رشدهای بعدی ما نباید مبتنی بر مواهب طبیعی باشد بلکه باید مبتنی بر بهره‌وری و نوآوری باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: باید نیروی انسانی و صنایع فعال را تشویق کنیم تا بر روی بهره‌وری و نوآوری کار کنند، اگر اینچنین شد صنایع تشویق می‌شوند تا با دانشگاه‌ها همکاری کرده و روی R&D سرمایه‌گذاری کنند.

نهاوندیان با بیان اینکه سیاست ملی توسعه بخش خصوصی را مورد تاکید دارد، گفت: رشد اقتصادی پایدار ما از مسیر تقویت بخش خصوصی می‌گذرد و تقویت بخش خصوصی نیز از راه تقویت تشکل‌ها می‌گذرد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید مشوقانه به دنبال تقویت بخش خصوصی است و تقویت بخش خصوصی به تقویت درون‌زای اقتصادی می‌انجامد، در این صورت رشد سرمایه‌گذاری خارجی را به دنبال داشته و در عمل گامی مهم در راستای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران از نظر کیفیت باید گوی رقابت را از رقابی خارجی برباید اذعان داشت: در این صورت سرمایه‌گذاران خارجی مشتاق به همکاری می‌شوند.

نهاوندیان افزود: لازمه دیگر چنین اقتصادی مقاومتی که بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد یک سیاست خارجی تعاملی است.

وی با بیان اینکه به دنبال حماسه سیاسی 24 خرداد فضای جدیدی در سیاست خارجی باز شده گفت: همه دنیا منتظرند تا رویکرد جدید ایران را ببینند، باید از این فرصت استفاده کنیم، عقل حکم می‌کند و حفظ ارزشهای انقلاب حکم می‌کند که با رویکرد تعاملی ارتباط موثری با دنیا داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه‌های اقتصادی اگر بخواهیم از اتکای به نفت آزاد شویم باید رابطه دوسویه واردات و صادرات شکل بگیرد که یکی از راه‌های توسعه این رابطه دو سویه در صنعت آب و برق است.

نهاوندیان افزود: با اقتصاد می‌شود بهترین روابط خارجی را ایجاد کرد و این وظیفه همه ماست که در این رابطه نقش‌آفرینی کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =