بانک توسعه صادرات از صندوق ضمانت حمایت می کند

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد : ٥٢ درصد پوششهاى تضمینى صندوق براى تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صادر کنندگان یعنى رقمى حدود یک میلیارد و ٢٥٠ میلیون دلار از پوششهاى ارائه شده مربوط به تامین مالى صادراتى بانک توسعه صادرات بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مهندس طاهر شه حامد با اعلام این مطلب که  بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک تخصصى حامى صادرات کشور تعامل خوبى با صندوق ضمانت صادرات دارد، افزود: پس از بانک توسعه صادرات به ترتیب بانکهاى صنعت و معدن، کشاورزى، اقتصاد نوین، تجارت و ملى پوشش های تضمینی صندوق ضمانت صادرات را به تامین مالی صادرکنندگان اختصاص می دهند.

 شه حامد در خصوص اجرایى شدن مصوبه شوراى پول و اعتبار موضوع اعمال تخفیف یک الى دو درصدى برای تسهیلات ارزى و ریالى اعطایى به بخش صادرات کشور اظهارداشت: تاکنون بانک توسعه صادرات ایران و بانک سپه، از پیشگامان اجرای این مصوبه بوده اند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: در دوره فعالیت ١٠ ساله اخیر صندوق مجموع دو میلیارد و چهارصد میلیون دلار ضمانت نامه اعتبارى براى کمک به تامین منابع مالى صادر کنندگان درمرحله قبل از حمل و یا اصطلاحا تامین سرمایه در گردش مورد نیاز ایشان صادر گردیده است.

 شه حامد با اشاره به تصمیم صندوق برای فعالیت در دو چارچوب جداگانه با بانکها گفت: در بخش اول آنکه با امضاى تفاهم نامه میان بانکها، کل سبد وامهاى صادراتى بانکهایى که تمایل دارند را به سوى صندوق ضمانت صادرات ایران هدایت کنیم. بدین صورت بانک مربوطه از اعتبار سنجى مشترى فارغ شده و تمامى ریسکهاى موجود را به صندوق منتقل خواهد نمود.

وى ادامه داد: در روش دوم بانکها مى توانند براى مشتریان عمده و معتبر از محل اعتبارات خود بانک و بدون پوشش صندوق نسبت به اعطاى وام اقدام کنند و صرفا آن دسته از مشتریانى را که از میزان اعتبار ایشان مطمئن نیستند، به صندوق معرفى کنند.

به گفته آقای شه حامد در این صورت صندوق آماده است با اعتبار سنجى دقیق مشتریان بانکها تا سقفى که مدل اعتبارى مربوطه در صندوق جوابگوى آن است، ١٠٠ درصد ریسک عدم پازپرداخت اقساط صادر کننده به بانک را پوشش دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  3