جنجال کارتهای tap-and-go در استرالیا/پلیس خواهان جمع آوری شد/مقاومت بانکها و ویزا

مدتی است کارتهای بانکی موسوم به Tap-and-go Cards در استرالیا به شدت محبوب شده اما مقامات پلیس خواستار جمع آوری و جلوگیری از انتشار این نوع کارتها شده اند. پلیس استرالیا مطابق آمار 12 ماه گذشته می گوید 30 درصد از سرقت ها و کلاهبرداری های بانکی از طریق این کارتها صورت گرفته است.اما از آن سو، بانکها و موسسات مالی اعتباری نظرات پلیس را قبول نداشته و آن را رد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کارتهای tap-and-go کارتهایی تقریبا شبیه کارت هدیه بوده که درون آنها پول بوده والبته نه نیازی به امضای دیجیتال دارد و نه رمز و پین. در واقع هر کسی که این کارتها را در دست داشته باشد می تواند آن را نقد کند و فقط کافی است برای خرید به مغازه دار بدهد (بدون پسورد) و یا از دستگاه خود پرداز وجه نقد دریافت کند.

اما پلیس استرالیا مطابق آمار 12 ماه گذشته می گوید 30 درصد از سرقت ها و کلاهبرداری های بانکی از طریق این کارتها صورت گرفته است.

لوسیندا نولان کمیسر پلیس منطقه ویکتوریا ضمن انتقاد از بانکها و موسسات اعتباری ناشر این کارتها، از آنها خواست تا این تکنولوژی را برچینند.

وی گفت سارقان به صندوق های پستی جلوی درب خانه ها حمله برده و یا بعد از زدن کیف مردم در خیابان، قبل از اینکه مالکان اصلی گزارش سرقت را به پلیس دهند، کارتها را نقد می کنند و از آنجایی که کسی نمی تواند آنها را کنترل کند به راحتی بدون شناسایی در فروشگاهها از کارتها سوء استفاده می کنند و یا آنها را نقد می کنند.

اما از آن سو، بانکها و موسسات مالی اعتباری نظرات پلیس را قبول نداشته و آن را رد کرده اند.

استیون مونچنبرگ رییس سندیکای بانکی استرالیا می گوید کلاهبرداری و سوء استفاده از کارتهای پول Tap-and-Go بسیار پایین است و از انتقادات پلیس در این زمینه شگفت زده شده است.

وی گفت حاضر است با پلیس در این زمینه صحبت کرده و آنها را قانع کند تا مشکل دیگری بر مشکلات شان افزوده نشود.
ایان مک کیندلی رییس مدیریت ریسک VISA می گوید این کارتها مانند سایر کارتهای اعتباری امن بوده است و نرخ افزایش ریسکی که باعث شود تا این تکنولوژی مورد تجدید نظر قرار گیرد، وجود ندارد. وی افزود مشتریان در پرداخت هنگام سرقت و کلاهبرداری مورد حمایت صادر کننده کارت هستند و پولی از جیب شان نمی رود.

مدیران کمپانی مسترکارت نیز می گویند دلیلی برای توقف این تکنولوژی نمی بینند چرا که نرخ سوء استفاده از این کارتها به اندازه گفته های پلیس نیست.
اما مقامات پلیس همچنان معتقدند رفتار کمپانی های مالی طوری است که راه را برای سرقت و افزایش جنایات باز نگه می دارند.
اوایل سال جاری میلادی مشکلی مشابه در پمپ بنزین ها هنگام پرداخت با کارتهای از پیش پرداخت شده بوجود آمد.

اما نولان کمیسر پلیس همچنان امیدوار است راه حلی برای این مشکل با کمک موسسات مالی و بانکها پیدا کند.

انتشار گزارش افزایش میزان جرم و جنایت در منطقه ویکتوریا به میزان 2.7 درصد در 12 ماهه گذشته، پلیس را تحت فشار قرار داده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =