رویای طلای ۵۰۰۰ دلاری آیا محقق می شود؟

علی رغم روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی از ابتدای سال 2013 هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش قیمت این فلز به 5000 دلار تا سال 2016 وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از سایت طلا به نقل از بنزینگا، یکی از مهمترین عواملی که به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی موجب رشد فزاینده قیمت طلا در سال های آینده خواهد شد افزایش چشمگیر تقاضا در بازارهای آسیایی است.

در حالی که تقاضای طلا در بازارهای غربی رو به کاهش است چین و هند همچنان به خرید طلا ادامه می دهند و رشد تقاضای بازارهای آسیا یکی از مهمترین عواملی است که مانع از کاهش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش تقاضای طلای چین امسال به بیش از 1000 تن خواهد رسید و این کشور با پشت سر گذاشتن هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل خواهد شد.

عامل دیگری که طی سال های آینده موجب افزایش شدید قیمت جهانی طلا خواهد شد تعطیلی برخی معادن بزرگ طلا در کشورهای غربی است.
کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر و ادامه این روند در کوتاه مدت برخی از معادن بزرگ طلا در کشورهای غربی را تعطیل خواهد کرد و افت عرضه در بلند مدت موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا خواهد شد.

عامل مهم دیگری که موجب افزایش قیمت طلا به 5000 دلار در هر اونس تا سال 2016 خواهد شد افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی است.
ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی توسط بانک های مرکزی جهان تاثیر زیادی بر افزایش تورم طی سال های آینده خواهد داشت و سرمایه گذاران بین المللی برای در امان بودن از فشارهای تورمی اقدام به خرید طلا خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10