جزئیات شکایت از ۱۰۰ نماینده مجلس!

بیشتر شکایات رسیده از سوی مردم و مسئولین منطقه و حوزه انتخابیه و گاه‌ ‌استانداران صورت گرفته است. شکایات‌های رسیده به هیأت‌ دقیق ‌بررسی ‌خواهد شد و از آنجا که خود هیأت بنا بر قانون، اختیار صدور حکم برای متخلفین را دارد، پس از بررسی تخلفات اعلام رأی خواهد کرد.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از فرستادن بیش از 100 شکایت به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده ‌که بنا بر آن اعلام شده‌، تا کنون و پس از تشکیل هیأت، صد شکایت از نمایندگان مجلس شده است.

به گزارش «تابناک»، غلامرضا اسداللهی‌ گفت: ‌رعایت نکردن شئون نمایندگی، علت اصلی شکایت از نمایندگان است. همچنین برخی پرونده‌ها، مربوط به سفارش نمایندگان برای انتصاب اقوام و خویشان و برخی درباره توقع نابجا از مدیران اجرایی است.

وی ادامه داد: افزون بر این، شکایاتی از نمایندگان مربوط به مدیران حوزه‌های انتخابیه است که نماینده‌ها تلاش‌هایی برای جابه‌جایی پروژه‌های استانی داشتند و یا از سیستم دولتی به نفع سیستم دفتری‌شان سوء‌استفاده کردند.

این عضو هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی بر رفتار نمایندگان افزود: برخی از شکایات ‌از سوی برخی نهاد‌ها در‌باره نوع سخنرانی نمایندگان و توهین این افراد به اشخاص و شخصیت‌های نظام بوده است.

این نماینده در‌باره ماهیت شکایت‌کنند‌گان از نمایندگان مجلس گفت: بیشتر شکایات رسیده از سوی مردم و مسئولین منطقه و حوزه انتخابیه و گاه‌ از سوی استانداران صورت گرفته است.

اسد اللهی در باره نحوه رسیدگی به شکایات در هیأت نظارت گفت: شکایت‌های رسیده به هیأت ‌دقیق ‌برسی ‌خواهد شد و از آنجا که خود هیأت بنا بر قانون، اختیار صدور حکم برای متخلفین را دارد،‌ پس از بررسی تخلفات، اعلام رأی خواهد کرد.

وی درباره رسیدگی‌های انجام شده در هیأت نظارت گفت: هنوز ‌پرونده هیچ کسی ‌بررسی نشده و بسیاری از این موارد، اصلاً قابل بررسی نیست‌. همچنین بسیاری از اتهامات به نمایندگان وارد نیست.

این نماینده در پاسخ به این ‌که آیا تا کنون مواردی بوده که جرم آن محرز شده باشد، گفت: کسانی بوده‌اند که در نخستین بررسی‌ها، جرمشان محرز شده‌، ولی ‌هم‌اکنون نمی‌شود از کسی نام برد.

گفتنی است، چندی پیش، حمید رسایی با استفاده از تریبون مجلس، اتهاماتی را متوجه یکی از مسئولان نظام کرد و پرونده وی از سوی قوه قضاییه به هیأت نظارت فرستاده شد و اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با تشکیل جلساتی در این خصوص نطق‌های رسایی را ‌بررسی ‌و فیلم این نطق‌ها را بازبینی کرد و سرانجام به این نتیجه رسید که در دو سه مورد، وی از موضوعاتی که در وظایف نمایندگی او بوده، خارج شده است و سپس پرونده به قوه قضاییه فرستاده شد.

با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی به واسطه وظایف قانونی در بعد قانون‌گذاری و نظارت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یکی از نهادهای قدرتمند جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آ‌ید. لازم است تا نظارت بیشتر بر کسانی که به کرسی‌های آن تکیه زده‌اند، بشود.

انتظار ‌می‌رود که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، این بار و در مورد پروند‌هایی که به این هیأت فرستاده شده، قاطعیت بیشتری از خود نشان دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =