موضع وزیر اقتصاد درباره گذشته اقتصادی

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نمی‌خواهیم گذشته را واکاوی کنیم، گفت: گذشته مهم است، اما نه مهم‌تر از آینده زیرا ما نیامده‌ایم که گذشته را واکاوی کنیم بلکه می‌خواهیم آینده‌ای بهتر بسازیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس علی طیب‌نیا با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی،‌ اظهارداشت: از این پس چشم مردم به اقتصاد دوخته شده است که وظیفه و کار ما را سنگین تر می‌کند.

وی افزود: عوامل تشدیدکننده وضع موجود اقتصادی تغییر کرده اما عوامل ساختاری اقتصاد تغییری نکرده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با پیشرو بودن در اصلاحات ساختاری نهادی، تغییرات اساسی ایجاد کنیم؛ وزارت اقتصاد می‌تواند پیشرو حکمرانی مطلوب اقتصادی باشد.

وی درخصوص اولویت‌ها و راهبردهای وزارت اقتصاد در دوره جدید، گفت: اسناد راهبردی وزارت اقتصاد به طور مستمر در حال تکامل و تکمیل بوده و البته به گونه‌ای انتخاب شده است که پابرجا و در شرایط مختلف سیاسی – اقتصادی معنادار باشد.

طیب‌نیا با بیان اینکه انضباط و انعطاف می‌تواند ما را به موفقیت برساند، ادامه داد: گذشته مهم است، اما نه مهم‌تر از آینده زیرا ما نیامده‌ایم که گذشته را واکاوی کنیم بلکه می‌خواهیم آینده‌ای بهتر بسازیم.

وی تاکید کرد: تمام این تلاش‌ها برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی امروزی و فردای ایرانیان است، تمام اهداف و افکار خوب تا زمانی که روی کاغذ باشد، بی‌تاثیر است و فقط عمل و اقدام است که ما را به توسعه می‌رساند.

طیب نیا اظهار داشت: همه زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد موظف هستند اهداف کمی و اقدامات عملی راهبردی خود را در پاسخ به اولویت های ابلاغ شده، تهیه و تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه اگر ما به اهداف و راهبردهای خود اعتقاد و تعهد عملی نداشته باشیم، دیگران هم به ما و اهداف ما اعتقاد نخواهند داشت، گفت: نظارت بر اجرای راهبردها بخشی از چرخه مدیریت راهبردی است که برای وزارتخانه تدارک شده است؛ مصمم به پیگیری عملیاتی شدن راهبردها هستم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در راه دستیابی به چشم انداز وزارت اقتصاد دست تمام همکاران خود را در خانواده بزرگ وزارت اقتصاد می‌فشارم.

وی افزود: وزارت اقتصاد باید در میان سازمان های دولتی و عمومی نمونه و الهام بخش مدیریت راهبردی و اقدام هدفمند باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄  33  =