فدرال رزرو آمریکا به نرخ بهره دست نمی زند

در حالی که گمانه زنی ها در خصوص تجدیدنظر فدرال رزرو آمریکا در سیاست های پولی افزایش یافته است فدرال رزرو کلیولند در تازه ترین تحقیق خود پیش بینی کرد، بانک مرکزی آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز؛ متوقف شدن احتمالی محرک پولی 85 میلیارد دلاری و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می تواند تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران از متوقف شدن محرک پولی آمریکا بیش از 25 درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش فدرال رزرو کلیولند افزود، بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که نرخ تورم زیر 2 درصد باشد نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. افزایش نرخ بهره موجب رشد بیشتر ارزش دلار خواهد شد و این مساله کاهش قیمت طلا را در پی خواهد داشت.
سعید زمان تحلیلگر ارشد فدرال رزرو کلیولند در این باره تاکید کرد، اگر کف نرخ تورم آمریکا به 1.5 درصد برسد فدرال رزرو این کشور تا سه ماه دوم 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
فدرال رزرو آمریکا از سال 2008 میلادی تاکنون اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار داده و در این مدت میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده و نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته است/طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  71  =  76