پرداخت حق پرستاری به ۹ هزار معلول ضایعه نخاعی

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه حق پرستاری به 9 هزار و 143 معلول ضایعه نخاعی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دکتر کیوان دواتگران در گفتگو با مهر افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده در سال جاری تعداد معلولان ضایعه نخاعی که حیق پرستاری دریافت می کنند نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت و البته به مبلغ پرداختی نیز امسال اضافه شده است.
 
وی از پرداخت کمک هزینه حق پرستاری با مبلغ 80 هزار تومان به 5 هزار و 966 معلول ضایعه نخاعی در سال گذشته خبر داد و گفت: این درحالی است که امسال به 9 هزار و 143 معلول هزینه  105 هزار تومانی پرداخت می شود.
 
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی تاکید کرد: براساس اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها، مناطق حاشیه شهرها و شهرستانها 324 هزار و 213 معلول شناسایی شده اند و همچنین در این طرح در مجموع به دو میلیون و 610 هزار و 105 معلول خدمات مختلف ارائه شده است.
 
به گفته دواتگران، 145 تشکل غیر دولتی و همچنین 2 هزار و 801 تسهیل گر محلی در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه با سازمان بهزیستی همکاری می کنند.
 
وی در مورد پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به معلولان نیز افزود: در سال گذشته ، 6 هزار و 366 معلول با سرانه 35 هزار تومان درماه خدمات ایاب و ذهاب دریافت کردند و براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال 92 نیز 6 هزار و 667 معلول هزینه ایاب و ذهاب 50 هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  14