هدیه به نمایندگان۲۰۰هزار تومان بود نه۲۰۰میلیون!

فاطمه رهبر، نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» در خصوص نام نمایندگانی که از تامین اجتماعی کارت هدیه و بن دریافت کرده‌اند، گفت: اسامی نمایندگانی که کارت هدیه دریافت کرده‌اند، محرمانه است. تعدادی از اسامی نمایندگان دوره هشتم از طرف آقای مرتضوی اعلام شده بود که نام آنها را به کمیسیون اصل نود داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رهبر افزود: کارت‌های هدیه‌ای که نمایندگان دریافت کرده‌اند، در حد 200 و 300 هزار تومان است و تعداد کمی از نمایندگان 400 هزار تومان دریافت کرده‌اند و این هدایا را در حوزه انتخابی خود، صرف کمک به افراد حقیقی و برخی از مراکز نیازمند کمک مالی کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: این لیست اعلام شده فقط برای دوره هشتم است و هنوز دوره نهم را مطرح نکرده‌اند و باید اطلاعات تکمیلی ارائه شود. از سوی دیگر هر گاه کمیسیون اصل نود صلاح بداند نام این نمایندگان را اعلام خواهد کرد.
 
نایب رییس کمیسیون اصل 90 در پاسخ به سوال «جوان‌آنلاین» مبنی بر اینکه اگر این نمایندگان خطایی مرتکب نشده‌اند،‌ چرا نام آنها را فاش نمی‌کنند؟ اظهار داشت: کارت‌های هدیه‌ای که نمایندگان دریافت کرده‌اند 200 هزار تومان بوده نه 200 میلیون. بنابراین این نه شبهه است و نه کار خلافی که مغایر با شئونات اسلامی و قانونی باشد. کارت هدیه‌ای بوده که در چلسه مجلس امروز هم برخی از نمایندگان در توضیحات و تذکرات خوشان آن را مطرح کردند.
 
رهبر عنوان کرد: امروز آقای مهندس باهنر هم دریافت کارت هدیه از سوی نمایندگان را رسمی معمولی دانست که از طرف برخی از دستگاه‌ها مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و گاهی هم رئیس مجلس شورای اسلامی در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند. این مبالغ طبق حجت شرعی در اختیار افراد واجد شرایط گذاشته می‌شود. لذا نه تخلف مالی بوده نه کلاهبرداری و نه مبلغ بسیار کلانی که برای دیگران شبهه‌ای ایجاد شود. حتی گاهی نمایندگان از جیب خود مبالغی روی این کمک‌ها می‌گذارند و در بین افراد مستمند در حوزه انتخابی توزیع می‌کنند. گاهی وزارت ارشاد بن کتاب در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد که در کتابخانه‌ها، مساجد و مکان‌هایی که نیازمند کتاب و بسته‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد. این شبهه‌ای نیست و مقداری بزرگ‌نمایی شده هم توسط آقای مرتضوی و تامین اجتماعی و هم از طریق رسانه‌ها.
 
وی در پایان گفت: این موضوع خیلی تیره و تار نبوده و کاملا روشن است و اسناد آن موجود است و در کمیسیون اصل نود ارائه شده و هر گاه رئیس کمیسیون صلاح بدانند اسامی این نمایندگان اعلام می‌شود. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. آرش می گوید

    اشکالی ندارد جور ی سرهم بیاورید تاآبرو ریزی نشود

ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  24