برف پروازهای فرودگاه تبریز را لغو کرد

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی از لغو پروازهای فرودگاه شهید مدنی تبریز به دلیل کاهش دید خلبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: بارش برف که از شب گذشته در تبریز آغاز و همچنان ادامه دارد، موجب کاهش دید تا 900 متر و لغو پروازهای صبح و ظهر شده است.
 
وی اضافه کرد: تاکنون دو پرواز از مبدا تهران و یک پرواز از مبادی شیراز و مشهد به این فرودگاه لغو شده و چهار پرواز نیز به مقصدهای تهران، شیراز و مشهد لغو شده است.
 
رستمی گفت: تنها پرواز بین المللی امروز این فرودگاه به مقصد استانبول نیز به همین دلیل لغو شده است.
 
وی از مسافران خواست قبل از حضور در فرودگاه برای انجام پرواز، با شماره های 04115234701 الی 04 و یا تلفن مستقیم 199 از طریق اطلاعات پرواز در جریان آخرین تغییرات پروازی در این فرودگاه قرار گیرند.
 
رستمی گفت: البته اطلاع رسانی های لازم در این خصوص انجام گرفته و هم اکنون هیچ مسافری در این فرودگاه سردرگم نیست.
 
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در خصوص دستگاه ˈآر. وی.آرˈ که قرار است از سوی اداره کل هواشناسی در این فرودگاه نصب شود، اظهارکرد: این دستگاه یکی از تجهیزات کمکی هواشناسی بوده که با هزینه همین اداره در فرودگاه نصب خواهد شد که با کمبود اعتبار مواجه است.
 
رستمی گفت: با نصب و راه اندازی این سیستم در فرودگاه تبریز و همچنین بهره برداری از باند جدید فرودگاه با سیستم روشنایی جدید، فرود و پرواز هواپیما با میدان دید تا 400 متر امکان پذیر خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  −  6  =