دکتر فلاح: چشم‌انداز سهام بانک‌ها در بورس بسیار مثبت است

کنفرانس سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار پس از گشایش تحریم‌ها با حضور فعال بانک تجارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک تجارت، دکتر فلاح، مدیرعامل بانک تجارت طی سخنرانی در این کنفرانس به تحلیل فرصت‌ها و تهدیدهای سرمایه‌گذاری در سهام بانک‌ها پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته سهام بانک‌ها 500 درصد بازده داشته است گفت: از مجموع کل ارزش بازار بورس بیش از 11درصد مختص به سهام بانک‌ها می‌باشد و هرچند در سال‌های 90 و 91 رشد شاخص مناسب نبود اما در سال 92 شاخص سهام بانک‌ها تاکنون افزایش چشم‌گیری را تجربه کرده است.

دکتر فلاح در ادامه به تغییر این روند در سال 92 و بازدهی 169 درصدی سهام این گروه اشاره کرد و افزود: فرصت‌های بسیاری پیش روی بانک‌های کشور وجود دارد که می‌تواند مطلوبیت سهام این گروه را بیش از پیش افزایش دهد.

مدیرعامل بانک تجارت کاهش تحریم‌ها پس از مذاکرات اخیر و رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص دسترسی به سوئیفت و فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌ها را یکی دیگر از فرصت‌های این حوزه اعلام کرد. در این راستا بانک تجارت ارتباط خود را با طرف‌های اروپایی خود از سرگرفته و از طریق شعبه خود در پاریس ارتباطات موثری را برقرار کرده است.

وی همچنین اعلام افزایش سرمایه‌های بانک‌ها و متعاقبا بالا رفتن حد اعطای تسهیلات و همچنین بازگشت مطالبات به شبکه بانکی را از فرصت‌های افزایش ارزش سهام بانک‌ها بر شمرد.

دکتر فلاح، مدیرعامل بانک تجارت در جمع‌بندی مطالب خود در این کنفرانس تصریح کرد: با توجه به شرایطی که بیان شد در مجموع چشم‌انداز بازار سرمایه بانک‌ها بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و سرمایه‌گذاران با ورود به حوزه سهام بانک‌ها سود خوبی را کسب خواهند کرد.
گفتنی است "کنفرانس سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار پس از گشایش در تحریم‌های خارجی" در روزهای 26 و 27 آذرماه در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  9  =