هنگام عملیات بانکی با دستگاه‌های خود پرداز(ATM) مراقب باشید

اگر مجبورید کارت بانکی خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را حتماً عوض کنید و به هنگام عملیات بانکی با دستگاه‌های خود پرداز(ATM) مراقب باشید. افرادی به بهانه‌های مختلف دنبال شماره حساب،شماره کارت و رمز‌های اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فردی که مبلغ دو میلیون تومان از حساب یکی از شهروندان بصورت اینترنتی سرقت کرده و اقدام به خرید کارت شارژ کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب به صورت اینترنتی مبلغ 2 میلیون تومان برداشت کرده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته در محیط سایبری مشخص شد که فردی با در دست داشتن رمز و پسورد حساب شخصی مالباخته اقدام به برداشت مبلغ دو میلیون تومان کرده و بلافاصله در همان زمان با مبلغ سرقت شده اقدام به خرید کارت شارژ به نام خود کرده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقیقات لازم سرانجام جوانی 22 ساله ساکن شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا اصفهان با بیان اینکه این متهم از شاگردان قبلی مالباخته بوده و قبلاً به شماره حساب و رمز و پسورد وی دسترسی داشته است گفت: متهم پس از دستگیری هنگامی که با مدارک و ادله محکم پلیس مواجه شد صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار و انگیزه‌اش از این کار را کسب در آمد و سود مالی عنوان کرد و عنوان داشت که فکر نمی‌کرد با خرید کارت شارژ پلیس بتواند وی را شناسایی و دستگیر کند.

این مقام انتظامی برای پیشگیری از سرقت‌های اینترنتی از حساب شهروندان گفت: توصیه ما به شهروندان این است که رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر داده و سعی کنند از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنند.

وی افزود: اگر مجبورید کارت بانکی خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را حتماً عوض کنید و به هنگام عملیات بانکی با دستگاه‌های خود پرداز(ATM) مراقب باشید. افرادی به بهانه‌های مختلف دنبال شماره حساب،شماره کارت و رمز‌های اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: کاربران می‌بایست موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید‌های بانکی (تراکنش‌ها)به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنند و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع داده و از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی خود استفاده نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =