آغاز ادغام سازمانهای بیمه گر در شورای عالی بیمه

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اصلاح سیاستها و یکپارچگی بیمه ها برای ادغام سازمانهای بیمه گر خبر داد و گفت: کارگروهی برای تعیین شکل قراردادهای سازمانهای بیمه گر و ارائه بسته خدمتی یکسان زیر نظر شورای عالی بیمه تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد باقر هوشنگی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ادغام 17 صندوق بیمه ای افزود: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه برای ادغام سازمانهای بیمه ای 6 ماه فرصت داده شد که طی این مدت باید سیاست گذاری ها و اصلاحات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح سیاستهای مربوط به ادغام سازمانهای بیمه ای مدتی است آغاز شده است، گفت: باید ابتدا قبل از اینکه ادغامی انجام شود بیمه های مختلف یکپارچه شوند و همچنین یکسری اقداماتی نیز برای اصلاح فرمتها و قراردادهای پایه بیمه ها انجام گیرد و سپس به فکر ادغام سازمانهای بیمه گر باشیم.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همپوشانی بیمه ای در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نبود بانک اطلاعات بیمه ای افراد باعث شده مشکلاتی در خصوص همپوشانی بیمه ای ایجاد شود بطوریکه علی رغم اینکه 10 میلیون نفر در کشور از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند اما بیش از جمعیت کشور دفترچه بیمه صادر شده است و برخی از مردم دو نوع بیمه دارند.

هوشنگی از ایجاد بانک اطلاعات سازمانهای بیمه گر خبر داد و گفت: در مرحله اول یکپارچگی را در بانک اطلاعات سازمانهای بیمه گر ایجاد خواهیم کرد و این کار مدتی است زیر نظر معاون رفاهی وزارتخانه آغاز شده است و طی مدت 6 ماهه به شورای عالی بیمه گزارش خواهیم داد.

به گفته وی، همچنین با توجه به تفاوت در ارائه خدمات و قراردادهای سازمانهای بیمه گر و فرمت قرار دادها کارگروهی زیر نظر شورای عالی بیمه تشکیل شده است تا بتوانیم بسته بیمه پایه ای و خدمتی یکسات را در آینده برای تمامی سازمانهای بیمه ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در مرحله اول بدنبال تجمیع بیمه ها از نظر فیزیکی نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که از نظر سیاستگذاری و یکپارچگی در بیمه ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  64