وام مسکن تکان‌دهنده بازار نیست

افزایش مبلغ وام مسکن به 35 و 50 میلیون تومان تکان‌دهنده نیست که اقتصاد مسکن را تحت تاثیر افزایش قیمت قرار دهد و این مبلغ وام به خانه‌دار شدن در شهرهای کوچک کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا عطاءالله آیت‌اللهی – رییس شورای اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندسان مشاور ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به اعطای وام مسکن به زوج‌های جوان اظهار کرد: اعطای تسهیلات مسکن برای خانه‌دار شدن جوانان مناسب است.

 

وی افزود: افزایش تسهیلات مسکن، صاحبخانه شدن را تسهیل می‌کند و در نهایت به رونق معاملات می‌انجامد اما به نظر نمی‌رسد بازار مسکن را تکان دهد و افزایش قیمت ایجاد کند.

 

به گفته آیت‌اللهی افزایش اینگونه وام‌ها کمک کننده خروج رکود از بازار مسکن است و رونق معاملات را در پی دارد.

 

وی تاکید کرد: البته افزایش میزان وام‌ در بازار بی‌تاثیر نیست اما آنچه پیش‌بینی می‌شود رونق معاملات به جای نوسان و افزایش قیمت است.

 

رییس شورای اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندسان مشاور ایران با بیان اینکه هنوز مبلغ وام مسکن به اندازه نیاز متقاضیان نیست، گفت: همین میزان وام در شهرهای کوچک‌تر با اندکی پس‌انداز جوانان می‌تواند زمینه خرید یک واحد مسکونی را فراهم کند.

 

وی افزود: خرید خانه در شهرهای بزرگ با 50 میلیون تومان سخت‌تر است و باید متقاضیان پس‌انداز و آورده بیشتری داشته باشند اما برای خرید مسکن در شهرهای کوچک‌تر بسیار مناسب است.

 

آیت‌اللهی اظهار کرد: وام مسکن برای زوج‌های جوان در کل کشور تاثیری در افزایش قیمت مسکن ندارد و قیمت مسکن تا پایان سال بی تغییر می‌ماند.

 

به گفته وی تا پایان سال مسکن در همین شرایط به سر می‌برد و افزایش و کاهش قیمتی در بازار نخواهیم داشت.

 

به گزارش ایسنا، هفته گذشته بانک مرکزی افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن را تصویب کرد که براساس آن اوراق گواهی خرید خانه از 20 میلیون به 35 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

همچنین وام مسکن برای زوج‌های جوان برای هر کدام 25 میلیون و جمعا 50 میلیون تومان برای خرید یک واحد مسکونی از محل اوراق گواهی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  5