عقب گرد موقت دموکرات های کنگره از تصویب تحریم ایران

پس از فشارهای کاخ سفید و هشدار های اوباما و برخی دیگر از مقامات کاخ سفید مبنی بر آسیب زدن تصویب تحریم های جدید به روند دیپلماسی و مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران، به نظر می رسد سناتورهای دموکرات سیاست صبر و انتظار را درباره تصویب تحریم ها در پیش گرفته اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس " هری رید" رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که رای گیری درباره تصویب طرح تحریمی جدید علیه ایران در آینده نزدیک صورت نخواهد گرفت.

این در حالی است که " میچ مک کانل" از رهبران جمهوریخواهان سنا اعلام کرده است که تعداد حامیان طرح تحریم ایران (امضاهای جمع شده برای طرح موسوم به ایران عاری از سلاح هسته ای) به 59 نفر رسیده است.

اما روز سه شنبه برخی  سناتورهای دموکرات حامی تحریم های بیشتر در مصاحبه هایی اعلام کردند که ترجیح می دهند بر خلاف نظرمثبت شان نسبت به تحریم ایران ، مدتی بیشتر به رویکرد دیپلماتیک دولت اوباما در قبال ایران و مذاکرات هسته ای وقت دهند.

سناتور ریچارد بلومنتال یکی از سناتورهای دموکرات حامی تحریم های جدید گفت با وجودی که این تحریم ها از نظر او موضع رییس جمهور را در قبال ایران تقویت خواهد کرد اما فکر می کند در زمان حاضر نیازی به تصویب آن نیست. از نظر این سناتور آمریکایی تصویب یا عدم تصویب طرح تحریمی جدید در سنا بستگی به مذاکرات روزها و هفته های آتی با ایران بر سر مساله هسته ای خواهد داشت.
 

سناتور هری رید اعلام کرد که رای گیری درباره تصویب تحریم جدید علیه ایران به طور آنی نخواهد بود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  27