امکان انجام تراکنش های بدون کارت در خودپرداز/برداشت نقدی از ATM به وسیله موبایل

نمایش محصولات جدید بانک‌ها در انجمن نوآوری پرداخت

در برنامه روز انجمن «نوآوری پرداخت در خودپرداز، کارت از پیش پرداخته و نقدی» که در لاس‌وگاس برگزار می‌شود؛ شرکت ها محصولات خود را معرفی کردند.در برخی بانکها کاربران استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند از خودپرداز وجه نقد دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از تارنمای شاپرک Fexco و First Data، خودپردازی را پرده‌برداری کردند که به مشتریان اجازه می‌دهد از تلفن موبایل به جای کارت برای دسترسی استفاده کنند؛ این دو شرکت تاکید کردند که بانک می‌تواند بر اساس تمایل خود همه چیز درباره فناوری این دستگاه را تغییر دهد.

لاماسو، هم زمان روی صحنه رفت تا دستگاه مشابهی را معرفی کند که از دستگاه موبایل مشتری به کیف پول بیتکوین او دسترسی می‌یابد. لاماسو یکی از مؤسسان شرکت Zach Harvey می‌گوید: ماشین‌های ما نوعی خودپرداز غیر بانکی هستند.

Cashebo از شرکت Fexco برای بانک‌ها طراحی شده است و به کاربران خودپرداز اجازه می‌دهد تراکنش‌هایی را بدون استفاده از کارت انجام دهند. خودپرداز یک کد QR دینامیک نمایش می‌دهد که کاربران آن را به وسیله دوربین تلفن هوشمند خود اسکن می‌کنند تا ثابت کنند در مقابل خودپرداز هستند. یک برنامه در تلفن همراه جایگزین کارت خودپرداز می‌شود و ابزار دیگری برای احراز هویت فراهم می‌کند. کاربران البته باید رمز پین را تایپ کنند؛ البته این فناوری طوری طراحی شده است تا با خودپردازهای کنونی هم خوانی داشته باشد تا به این ترتیب نیازی به افزودن دوربین یا سخت‌افزارهای دیگر نباشد.

NCR در ژوئن سال 2012 از خودپردازهایی پرده‌برداری کرد که قابلیت برقراری ارتباط با کدهای QR که برنامه تولید می‌کنند؛ را دارد. دیبولد نیز در جولای سال جاری چنین خودپردازی را معرفی کرد.

FIS  نیز از یک نرم‌افزار دریافت پول نقد بدون کارت پرده‌برداری کرد. تاکنون چند بانک به مشتریان خود اجازه می‌دهند با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند از خودپرداز وجه نقد دریافت کنند. مانند شرکت سان تراست، سیتی نشنال بانک، بی ام او هریس، وینتراست، آر بی اس و نات وست.

مؤسسات مالی می‌توانند از این روش برای ترکیب کردن عملیات‌های خودپرداز با برنامه‌های موبایل بنکینگ استفاده کنند.

هر روز تعداد بیشتری از مشتریان به دستگاه‌های موبایل خود برای انجام خدمات بانکی تکیه می‌کنند. به عقیده نایب‌رییس فرست بانک، جذب کردن مشتریان به استفاده از خودپردازها عاقلانه‌تر است. این سیستم قابلیت هم خوانی با فناوری‌های دیگر( غیر از بارکدQR.) را دارد؛ اما هدف فروشنده ساده نگه‌داشتن برنامه است.

منبع:

http://www.americanbanker.com

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  49