استرالیا در آینده‌ی نزدیک دنیا را شگفت زده خواهد کرد

پس از اینکه تیم ملی استرالیا توانست به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل راه یابد، رویاهای ْآنخه پوستگا 42 ساله به حقیقت تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از باشگاه خبرنگاران، پس از اینکه تیم ملی استرالیا توانست به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل راه یابد، رویاهای "ْآنخه پوستگا" 42 ساله به حقیقت تبدیل شد.
 
شما در دوران بازیتان در سال 1985 با تیم زیر بیست ساله به جام جهانی راه پیدا کردید، اما پس از آن هرگز شانس حضور در این رقابت‌ها را نداشتید آیا به نظرتان برای نسل شما عبور از مرحله انتخابی سخت بود، یا تلاش زیادی نمی‌کردید؟
 
خیلی سخت بود استرالیا در جام جهانی 1974 حضور پیدا کرد و بعد از آن نتوانست در جام جهانی حاضر شود علی رغم امیدی که داشتیم اما هر بار به یک شکلی از ناامید می‌شدیم رقابت‌های انتخابی در سال 2005 برای ما بسیار مهم بود خیلی از بازیکنان خوب ما نتوانستند شانس حضور در این تورنمنت را پیدا کنند و بسیاری از بازیها را از دست دادند.
 
به نظر می‌رسد حضور در جام جهانی 2014 برزیل رویاهای شما را به حقیقت تبدیل کرده است نظر خودتان در این باره چیست؟
 
رویای کودکیم با جایگاهی که هم‌اکنون در آن هستم کمی فرق می‌کند، اما در حال حاضر حقیقت این است که سرمربی تیم ملی هستم و قرار است در جام جهانی شرکت کنم وقتی به گذشته ام بر می‌گردم می‌بینم که من هر کاری برای فوتبال انجام داده‌ام و هیچ کس نمی‌تواند پنج یا شش سال آینده را پیش بینی کند در واقع این زیبایی فوتبال و زیبایی کشورم است.
 
شما زمانی که هدایت تیم زیر 17 ساله‌ها و زیر 20 ساله‌های استرالیا را برعهده داشتید موفق بودید چه خاطراتی از آن دوران دارید؟
 
واقعا تجربه‌ خوبی بود، من هفت سال مربی جوان‌ها بودم کار کردن با آنها بسیار خوب بود در شش تورنمت با این تیم‌ها شرکت کردم.

بعد از آن مسابقات بازیکنان تیمم به ستاره‌های فوتبالی تبدیل شدند وهمین مسئله به رشد فوتبال استرالیا بسیار کمک کرد.

من تلاش کردم در آن 7 سال دانش فوتبالی‌ام را بالا ببرم سپس توانستم تجربیاتی را که در آن سال‌ها کسب کردم در باشگاه‌ها وتیم ملی‌پیاده کنم.

آیا فکر می‌کنید با تیم بزرگسالانتان هم بتوانید موفق باشید؟
 
استرالیایی‌ها همیشه در شرایط سخت به خصوص در ورزش باهم متعهد می‌شوند ما با ور داریم که می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم.

وقتی که در یک تورنمنت بزرگ ورزشی شرکت می‌کنید، مهم‌ترین مسئله پیشرفت است وبرای پیشرفت کردن باید ایمان داشته باشیم.

شما در سال 2000 با تیم ملبورن جنوبی به برزیل سفر کرده بودید از تجربه‌هایتان  برایمان بگویید؟
 
واقعاً روزهای خوبی بود بازی در ورزشگاه " ماراکانا" مقابل تیم‌های بزرگی مانند منچستر یونایتد و واسکادوگاما افتخار بسیار بزرگی است. سطح فوتبال استرالیا در آن زمان بسیار متفاوت بود.

بیشتر بازیکنان جوانی که شاگرد شما بودند تبدیل به ستاره شده‌اند به نظرتان این برای تیم ملی فایده‌ای دارد؟
 
واقعاً برای من افتخار بزرگی است بیشتر تیم‌های ملی بازیکنانی دارند که از دوران جوانی با هم کار کرده‌اند تیم ملی استرالیا هم در حال حاضر بازیکنان خیلی خوبی دارد که روز به روز قویتر می‌شوند من مطمئن هستم که استرالیا در آینده‌ی  نزدیک همه را شگفت زده خواهد کرد.

شما اولین باری است که هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده دارید آیا بازیکنان با تجربه می‌توانند در این راه به شما کمک کنند؟
 
بازیکنان با تجربه هم خیلی به درد تیم های باشگاهی می‌خورند وهم تیم ملی در برزیل ما بازیکنانی داریم که در تورنمنت های خیلی خوب بازی کرده‌اند من مطمئن هستم که آن‌ ‌ها به جوان ترها کمک زیادی خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =