آیا دادن سبد کالا به مردم گداپروری نیست؟

رسایی گفت: دادن سبد کالا در حالی رخ می‌دهد که قبلا پرداخت یارانه نقدی را گداپروری می‌دانستند، وقتی پول به مردم داده می‌شد تا با مدیریت خودشان آن را خرج کنند گداپروری می‌نامیدند اما چرا اکنون دادن سبد کالا به مردم گداپروری نیست؟ چطور بازگشت به سیاست‌های کوپنیزم گداپروری نیست؟

خبرگزاری ایسنا: یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نسبت به دادن سبد کالا به مردم انتقاد کرد و آن را بازگشت به سیاست‌های کوپنیزم دانست.

 حجت‌الاسلام حمید رسایی در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) در اخطاری با استناد به اصول 53 و 142 قانون اساسی گفت: طبق اصل 53 قانون اساسی تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید در چارچوب مصوبات قانونی باشد.

وی به مصوبه اخیر دولت برای دادن سبد کالا به برخی اقشار اشاره و اظهار کرد: دولت محترم مصوبه‌ای در مورد دادن کالا به برخی اقشار داشته که ما از دولت برای اینکه به فکر مردم است، تشکر می‌کنیم. همچنین از مجلس نیز که به این موضوع کمک کرده و با دولت تعامل خوبی دارد سپاسگذاریم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه گفت: دادن سبد کالا در حالی رخ می‌دهد که قبلا پرداخت یارانه نقدی را گداپروری می‌دانستند، وقتی پول به مردم داده می‌شد تا با مدیریت خودشان آن را خرج کنند گداپروری می‌نامیدند اما چرا اکنون دادن سبد کالا به مردم گداپروری نیست؟ چطور بازگشت به سیاست‌های کوپنیزم گداپروری نیست؟

رسایی افزود: وقتی از وزیر صنعت در تلویزیون سوال کردند که چرا می‌خواهید برنج خارجی در این بسته‌ها قرار دهید…

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس با قطع سخنان رسایی گفت که تذکر شما راجع به چیست؟ تذکر مربوط به این است که اگر هیأت رئیسه آئین‌نامه را اجرا نکرده نمایندگان نسبت به عدم اجرا آن تذکر دهند اما اکنون شما راجع به عملکرد دولت و هدفمندی یارانه‌ها صحبت می‌کنید که ربطی به دستور کار جلسه ندارد.

رسایی علیرغم پاسخ لاریجانی به ادامه طرح تذکر خود پرداخت و گفت: وزیر صنعت در همان برنامه گفته که بسته‌بندی 10 کیلیویی برنج ایرانی در بازار وجود ندارد که این موضوع واقعا جای سوال دارد.

وی به اصل 142 قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: براساس این اصل وزرا باید اموال خود را اعلام کنند اما متأسفانه برخی از وزرا هنوز دارایی‌های خود را اعلام نکرده‌اند.

لاریجانی صحبت‌های رسایی را مجددا قطع کرد و گفت: بنده به شما گفتم که اگر تذکرتان مربوط به جلسه است آن را مطرح کنید این صحبت‌های شما تنها اظهارنظر است که باید در نطق‌تان بگویید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می‌خواهید وقت جلسه را بگیرید باید تذکر راجع به عملکرد هیأت رئیسه در مورد عدم اجرایی کردن آئین‌نامه دهید اما شما مدام وقت مجلس را برای بیان چیزهای دیگری می‌گیرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3