هشدار اوباما درباره تشدید تحریم های ایران

رییس جمهور آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره این کشور که سه شنبه شب ایراد شد کنگره را تهدید کرد در صورت تشدید تحریم ایران ، آن را وتو خواهد کرد.

عصر ایران: رییس جمهور آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره این کشور که سه شنبه شب ایراد شد کنگره را تهدید کرد در صورت تشدید تحریم ایران ، آن را وتو خواهد کرد.

شبکه " ای بی سی نیوز" گزارش داد؛  آمریکا  اوباما با دفاع از رویکرد دیپلماتیک دولت خود در قبال مساله هسته ای ایران، گفت:" دیپلماسی با حمایت فشار بود که باعث شد ایران پیشرفت برنامه اتمی‌اش رو متوقف کند و بخش‌هایی از آن را به عقب برگرداند."

وی با اشاره به اینکه با تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک شانسی برای حل یکی از مهم‌ترین مسائل امنیتی جهان بدون خطر جنگ به وجود آمده است، استفاده از این فرصت را برای امنیت آمریکا مهم دانست.

رییس جمهور آمریکا افزود اگر ایران از این فرصت و شانس استفاده نکند نخستین کسی خواهد بود که تحریم های بیشتری را علیه کشورش طلب خواهد کرد ، اما اگر رهبران ایران از این فرصت استفاده کنند جامعه جهانی یکی از مهم ترین چالش های امنیتی زمان حاضر را حل کرده و ایران گام های بزرگی برای بازگشت به جامعه جهانی برداشته است.

اوباما با اشاره به اینکه هنوز بین ایران و آمریکا جو اعتماد حاصل نشده و گفت و گوها در فضای بی اعتمادی در حال انجام است ، افزود، مذاکرات هسته ای با ایران بر مبنای اعتماد نیست و هر توافق جامعی که به آن دست پیدا کنیم باید بر اساس کنشی قابل اثبات باشد تا آمریکا و جامعه بین‌المللی قانع شوند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

اوباما بار دیگر تهدید کرد در حالی که دولت او مشغول گفت و گو با ایران در زمینه مساله هسته ای است، هر تحریم جدید کنگره علیه ایران را وتو خواهد کرد.

تنها بخش هایی از سخنان سالانه اوباما به موضوع ایران اشاره داشت و بخش مهمی از سخنان او درباره مسایل داخلی آمریکا از جمله مسایل اقتصادی و ضرورت تقویت طبقه متوسط این کشور بود. اوباما سال 2014 را سال اقدام نام گذاری کرد.

در موضوعات خارجی که بخش دوم اظهارات رییس جمهور آمریکا را تشکیل می داد مساله هسته ای ایران، موضوع افغانستان، خطر افراط گرایی و مساله سوریه مورداشاره اوباما قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  5  =