کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت کامپیوتر و موبایل

به دنبال تداوم کاهش نرخ ارز در کشور، بازار کامپیوتر، لوازم دیجیتال و موبایل در هفته گذشته با کاهش قیمت حدود 10 تا 15 درصدی در نرخ کالاهای وارداتی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بازار کامپیوتر و موبایل در آخرین ماههای باقی مانده از سال روند کاهش قیمت را طی می کند به نحوی که براساس اظهارات فعالان این صنف و اتحادیه های متولی این بخش، طی هفته گذشته نیز شاهد کاهش قیمت کالا و قطعات تا سقف 15 درصد بوده ایم.

طیق گفته فعالان بازار موبایل، در یک هفته اخیر گوشی های میلیونی بازار تا 10 درصد کاهش قیمت را به همراه داشته اند و گوشی های کمتر از یک میلیون تومان حدود 5 درصد کاهش نرخ را تجربه کرده اند.

شواهد نشان می دهد که روند نزولی نرخ ارز در کشور، کاهش قیمت موبایلهای وارداتی به کشور را رقم زده است و در این میان فعالان و فروشندگان بازار موبایل معتقدند که با وجود کاهش قیمت و نرخ های منطقی گوشی های موبایل، بازار خرید و فروش گرم نیست و رکود همچنان بر این بازار سایه افکنده است.

سید مهدی میرمهدی – رئیس اتحادیه صنف رایانه نیز در گفتگو با مهر، با اشاره به کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی کالاهای کامپیوتری در هفته ای که گذشت، اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز، دلیل کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت و کامپیوتر است اما با این وجود این روند کاهش قیمت، تاثیری در جذب مشتری ندارد و خریداران تنها در صورتی که احتیاج مبرم به کالا داشته باشند برای خرید به بازار مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه عدم ثبات اقتصادی یکی از مواردی است که سبب شده مردم به سمت خرید روی نیاورند، ادامه داد: جو روانی موجود از تحولات سیاسی کشور نیز در این زمینه بی تقصیر نیست و مردم فکر می کنند دلار به هزار تومان می رسد و تا آن زمان برای خرید دست نگه داشته اند.

میرمهدی با تاکید بر سردرگمی خریداران از خرید کالاها با توجه به شرایط فعلی اضافه کرد: قیمت کالاهای دیجیتالی هم اکنون منطقی است اما مصرف کننده چشم به آینده دوخته است.

رئیس اتحادیه صنف رایانه با اشاره به ماههای پایانی سال 92 اظهار امیدواری کرد که در مدت زمان باقی مانده، حماسه اقتصادی در کشور اجرایی شود و مردم قدرت خرید به دست بیاورند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  +    =  51