روحانی: سینما بدون تماشاگر معنا ندارد

رئیس جمهور ایران در پیام خود به جشنواره فیلم فجر تاکید کرده است که بازگرداندن تماشاگران قهر کرده به سینمای ایران، ضروری ترین وظیفه مسولان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پیام حسن روحانی را در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، علی جنتی خواند.

او در این پیام با تاکید بر این که بازگرداندن تماشگر قهر کرده از سینما، ضرورى ترین وظیفه مسئولان سینماست، آورده است:«  سینما بدون تماشاگر معنا ندارد و جشن و جشنواره از آن روز معنا می‌یابد که بدانیم مردم از سینماى بومى راضى هستند.»

روحانى در پیام خود خاطرنشان ساخت: «خواسته‌ام این است که از آنجه گذشته است، فاصله بگیریم و دوران جدیدى را آغاز کنیم، وقت آن است که با کرامت از آنچه در سینما گذشت، بگذریم، اگرچه آن عبرت‌ها را فراموش نکرده‌ایم.»

رئیس جمهور ایران در این پیام اعلام کرد که از این به بعد هر سال جایزه ملی ریاست جمهورى در جشنواره فیلم فجر اهداء می‌شود این جایزه قرار است به فیلمی داده شود که توان خود را برای آشتی دادن مردم با سینمای ملی، فرامرزی و میان فرهنگی بگذارد.

او با بیان این مطلب که امروز بعد از آنجه که در سال‌هاى گذشته بر فرهنگ و هنر مملکتم گذشت، فضاى سینماى کشورم را غمگین مى‌بینم، در پیام خود آورده است:«سینماگر کشورم مى‌گوید حالا که انسان ایرانى حماسه ٢٤ خرداد را خلق کرده به من ازادى بده و بگذار واقعیت‌هاى تلخ را نشان دهم. من به او مى‌گویم آن واقعیت‌ها را که همگان کم و بیش مى دانند، بیا تا نقطه هاى روشن حقیقت را نشان دهیم.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2