احتمال افزایش قیمت جهانی طلا چقدر است؟

بانک ای ان زد استرالیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، قیمت جهانی طلا امسال تحت تاثیر رشد تقاضای چین با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از طلا به نقل از "ماتریال ریسک" بانک ای ان زد استرالیا پیش بینی کرد، گرچه متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو و افزایش ارزش دلار به ضرر قیمت بسیاری از کالاها در بازارهای بین المللی خواهد بود ولی رشد چشمگیر تقاضای چین در سال 2014 عامل موثری بر افزایش قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها است.

بر اساس این گزارش چین سال گذشته با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده و رشد تقاضای این کشور تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای نخست سال 2014 داشته است. قیمت طلا سال گذشته با افت شدید 28 درصدی روبرو شده بود.

در حالی که ارتباط بین شاخص سهام آمریکا و قیمت کالاهای مختلف در بازارهای جهانی طی سال های اخیر تاحد زیادی از بین رفته است به نظر می رسد ارتباط جدیدی بین شاخص سهام بازارهای مالی چین و قیمت کالاها در حال شکل گیری است.

می توان گفت تحولات چین نقش مهم و تاثیرگذاری بر روند قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا خواهد داشت و این کشور به بازیگر مهمی در عرصه بازار طلا تبدیل شده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4