برای نقطه کور اقتصاد و خروج از رکود بانکی تدابیری اندیشیده ایم

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده رکود بانکی هم برطرف خواهد شد گفت: نرخ تورم که پیش تر هر ماه در حال افزایش بود از مرداد هر ماه در حال کاهش است.برای طرح مسکن مهر نیز که نقطه کوری در اقتصاد کشور بود تدابیری اندیشیده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما از نرخ تورم بیش از 40 درصد هم اکنون به تورم 35 درصدی رسیده ایم و امیدواریم همچنان شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.

وی گفت: برای طرح مسکن مهر نیز که نقطه کوری در اقتصاد کشور بود تدابیری اندیشیده ایم.

وی گفت: همه منابع این طرح از منابع بانک مرکزی اختصاص داده و فقط بیش از 40 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی خارج شده بود و ما این روند را متوقف کردیم. جهانگیری گفت: چون بخشی از مردم به این طرح امید بسته بودند راهکاری برای آن اندیشیدیم .

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها افزود:این ‌طرح را آسیب شناسی کرده ایم چرا که اصل طرح هدفمندی این بود که برای بحران انرژی فکری شود اما این موضوع فراموش و هدفمندی فقط به پرداخت یارانه ها تبدیل شده بود.

جهانگیری گفت: با وجود اینکه کل منابع دریافتی از محل حامل های انرژی 28 تا 30 هزار میلیارد تومان است و می شد با یک حساب و کتاب ساده میزان یارانه نقدی مردم مشخص کرد اما فقط اعلام کردند هر ماه 45 هزار تومان یارانه نقدی می دهیم.

جهانگیری افزود: حل مشکلات هدفمندی یارانه ها نیاز به عزم ملی و حمایت همه بخش ها از جمله مجلس شورای اسلامی ، صاحبنظران و ائمه جماعات دارد.

وی گفت: ممکن است دولت به علت محدودیت زمان در برخی کارها اشکالاتی داشته باشد و نیاز به نقد صاحبنظران و اصلاح دارد ولی برخی ها فکر می کنند فقط باید مخالفت کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مردم به این دولت امید بسته اند و مشکلات آنها حل شود و این امید بر سنگینی بار مسئولیت ما اضافه کرده است.
جهانگیری افزود: در شرایط تورم 40 درصدی ، تورم مواد غذایی که بخش عمده در سبد هزینه خانوار دارد بیش از 60 درصد بود و این مسئله امروز هم مسئله جدی است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =