نوبخت: استعفای جهانگیری صحت ندارد

«محمد باقر نوبخت» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: استعفای آقای جهانگیری و جایگزینی من برای معاون اولی صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا، نوبخت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس این مطلب را در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا برخی شایعات درباره استعفای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و انتصاب شما به عنوان جایگزین وی صحت دارد؟ بیان کرد.

سخنگوی دولت یازدهم در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه توزیع سبد کالا را ناشی از تحریم های صورت گرفته علیه ملت دانسته بود، گفت: این که تحریم ها آثار سوئی بر اقتصاد ایران داشته، قابل کتمان نیست اما اگر دشمنان تصور می کنند با یورش اقتصادی می توانند ملت ایران را از پای درآورند انسان های کندذهنی هستند.

نوبخت با بیان این که تحریم های اقتصادی خسارتی را به اقتصاد ایران وارد کرده است، افزود: اما اگر دشمنان فکر می کنند می توانند با تحریم ها ملت ما را در اهداف و آرمان های خود عقب برانند، خیال خامی کرده اند.

وی با بیان این که هر گونه تحریم یا یورشی آثار سوئی در جامعه خواهد گذاشت، گفت: تحریم ها نیز مانند هشت سال دفاع مقدس در اقتصاد ایران اثر گذاشته است اما مردم در آن هشت سال مقاومت کردند و در برابر یورش اقتصادی نیز از خود مقاومت نشان دادند.

وی همچنین درباره بارش برف در استان های شمالی و خسارات وارد شده به این استان ها و مردم گفت: اگر از دستگاه ها قصوری رخ داده قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی با تشکر از نیروهای مسلح، بسیج، سپاه و ارتش گفت: تمامی ظرفیت های نظام و کشور در اختیار استان های خسارت دیده خواهد بود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: شب گذشته منابع تنخواه با فوریت در اختیار استانداران این استان ها قرار داده شد و دو وزیر از روزهای گذشته در جریان مراحل مختلف کمک رسانی و امداد به مناطق برف زده بوده اند.

وی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد پس از رفع بحران، خسارات وارد شده به کشاورزی و صنعت را برآورد و برنامه های لازم را برای جبران آنها تدوین کنیم.

نوبخت گفت: به نظر نمی رسد قصوری از استان های معین استان های حادثه دیده و یا مدیریت کشور رخ داده باشد.

وی همچنین در خصوص بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه سال 93 کل کشور گفت: با وجود این که رشد درآمدها در منابع عمومی منهای 7.3 دهم بود اعتبارات بخش بهداشت و درمان 33 درصد افزایش داده شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو مصوبه هم در مجلس به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده شد که براساس یکی از تبصره ها یک واحد درصد از مالیات بر ارزش افزوده به این بخش اختصاص می یابد.

نوبخت افزود: علاوه براین براساس یکی دیگر از مصوبات 5 درصد از تعرفه واردات خودرو برای نوسازی و توسعه ناوگان آمبولانس های بهداشت و درمان اختصاص می یابد.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: اگر تبصره 21 که مربوط به هدفمندی یارانه ها بود، تصویب می شد بیش از 13 هزار میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص داده می شود و این باعث می شد کسانی که دارای دفترچه های بیمه نیستند، از آن بهره مند شوند و آنها هم که دفترچه دارند بار سنگین درمان از دوش آنها برداشته شود.

به گفته نوبخت در حال حاضر 70 تا 90 درصد از هزینه درمان از سوی بیمار پرداخت می شود در حالی که با اجرایی شدن ساز و کار تبصره 21 این شرایط برعکس می شد و 70 تا 90 درصد هزینه درمان را دولت می داد که به هر دلیل مجلس این تبصره را رد کرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: البته تا تیرماه فرصت داریم که لایحه مناسب را تقدیم مجلس کنیم و آرزومندم اراده دولت مبنی بر بهبود وضع سلامت که از سیاست های دولت است همچنان مستمر باشد و با حذف این تبصره ها در مجلس از اعتقادمان کم نمی شود.

وی همچنین گفت: نمایندگان هم دوستدار مردم هستند و به دولت کمک می کنند تا تبصره هایی به تصویب برسد که در راستای تقویت بهداشت و درمان باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  48