هشدار به ضریب پايين نفوذ اینترنت در کشورهای عربي

بانک جهانی اعلام کرد کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از نظر دسترسی به شبکه‌های باند پهن و استفاده و تولید محتوای دیجیتالی بسیار عقب هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، بنابر گزارش بانک جهانی، رقابت آزاد و تغییران در رگولاتوری و سیاست ‌گذاری می‌تواند منطقه را به رهبر جهان در سرعت بالای اینترنت تبدیل کند.

اینگر اندرسون، قائم مقام منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی در این باره گفت: این منطقه همیشه مهد علم و تکنولوژی بوده است و اکنون دوباره با بکارگیری فناوری‌های نویت می‌تواند راه‌های مقابله با مشکلات موجود در منطقه را بیابد.

وی از تلاش‌ها و اقدامات بانک جهانی برای همکاری نزدیک با کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای بهبود دسترسی و کیفیت ارتباطات اینترنت باند پهن خبر داد.

در این گزارش روی میزان افزایش پهنای باند و تاثیر آن بر توسعه اقتصادی و ایجاد رقابت میان ملل مختلف تاکید کرده و در آن آمده است که میزان ضریب نفوذ اینترنت در این منطقه به استثنای کشورهای حاشیه خلیج فارس در مقایسه با مناطق توسعه یافته اروپا و آسیا بسیار پایین است. در کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس دسترسی به اینترنت برای بخش عظیمی از جمعیت فراهم شده است و در بسیاری از کشورهای عربی کمتر از یک چهارم زنان خانه‌دار دسترسی به ابزارهای ضروری دسترسی به اینترنت را در اختیار دارند.

طبق این گزارش، میلیون‌ها نفر از افراد توانایی دسترسی به سرویس‌های اینترنتی را ندارند و بدین ترتیب در خارج از دایره انقلاب اطلاعاتی و شکل‌گیری جهان مدرن قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  6