گران‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا (+عکس)

بیراه نیست اگر بگوییم جذابیت دنیای موتورها اگر از دنیای اتومبیل‌ها کمتر نیست. هیجانی که روی دو چرخ به راننده القا می‌شود، با هیچ خودرویی تجربه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از بازار خبر،بارها بحث گران‌ترین موتورهای دنیا مطرح شده است. محصولاتی که به دلایل مختلفی چون پیشرانه قدرتمند یا استفاده از طلا در بدنه به قیمت‌های آنچنانی رسیده‌اند. اما واقعیت آن است که اغلب این مدل‌ها دست‌ساز و تک مدل هستند. حتی بسیاری از آنها برند مطرحی نیز ندارند. به عبارتی نمی‌شود این مدل‌ها را تولیدی و یا کارخانه‌ای نامید.
 
همان‌طور که در دنیای اتومبیل‌ها هستند محصولات بسیاری که از بوگاتی ویرون و کونیگزگ Agera S سریع‌تر، قوی‌تر و گران‌تر هستند اما هیچ‌کدام از روی خط تولید خارج نشده‌اند. بنا بر این در لیست اصلی رقابت‌ها قرار نمی‌گیرند. داستان این موتورسیلکت‌ها نیز چنین است. مدل‌هایی که در ادامه خواهید دید، محصولاتی هستند که تمام شرایط یک وسیله نقلیه تولیدی را دارند.
 
اینجا رقابت در دنیای قیمت‌های کهکشانی است.
 
پسرک جسور ایتالیایی
وایروس 987 C3
قیمت: 103 هزار و 769 دلار
 
نامش آنقدرها هم آشنا نیست. برندی که تنها حرفه‌ای‌ها و اهالی واقعی دنیای موتورسیکلت با آن آشنایی دارند. وایروس اغلب پروژه‌های مشترکی با بیموتا اجرا کرده است. برند Vyus از ایتالیا که سابقه‌ای 13 ساله در تولید هیولاهای دوپا دارد. مشخصات فنی این مدل بی‌نظیر است. یک موتور در کلاس نِیکدها با شاسی‌ فوق سبک 154 کیلوگرمی. طراحی‌اش را پیش‌تر روی هیچ مدلی ندیده بودیم. جالب آنکه پیشرانه‌اش را از دوکاتی هم‌وطن تهیه کرده است. پیشرانه‌ای 1198 سی‌سی دو قلوی Vشکل. به طرز عجیبی این موتور می‌تواند 214 اسب‌بخار نیرو تولید کند. این یعنی حتی از سوزوکی هایابوسای 1300 سی‌سی نیز قوی‌تر است. تسترهای مجلات معتبر می‌گویند که سیستم تعلیق و رادیاتورهای هواخنک آن یکی از بهترین‌ها در نوع خودش است.
 

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/12/4/335835_225.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =