پیش‌بینی جدید تغییرات ارزش ارزهای معتبر

امروز در آغاز معاملات هفته در بازارهای جهان، روند رشد ارزش یورو در برابر دلار و ین متوقف شده است زیرا ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در سخنان دیروز خود بار دیگر اعلام کرد این نهاد برای اقدام در جهت جلوگیری از کاهش قیمت‌ها و نزدیک کردن نرخ تورم به نرخ هدف یعنی 2 درصد آمادگی دارد. در حال حاضر ..

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جهان سهم نرخ تورم در منطقه یورو از نصف این رقم پایین تر است و بانک مرکزی اروپا تلاش می‌کند از طریق اتخاذ سیاست‌های انبساطی ترتیبی دهد تا هم از رشد اقتصاد منطقه یورو حمایت شود و هم قیمت‌ها کاهش پیدا نکند. ماریو دراگی روز گذشته پیش‌بینی کرد نرخ تورم پایین باقی خواهد ماند اما قیمت‌ها کاهش پیدا نخواهند کرد.

در حوزه ارزش دلار، اگر تغییری محسوس در ارزش این ارز رخ ندهد در ماه جاری میلادی ارزش آن در برابر اکثر ارزهای معتبر در مجموع کاهش یافته است زیرا در هفته‌های اخیر خبرهای منفی از وضعیت اقتصادی آمریکا تاثیر بالاتری بر سرمایه‌گذاران داشته است. در تازه ترین خبر منفی از اقتصاد این کشور پیش‌بینی شده شاخص ملی فدرال رزرو شیکاگو که متوسط وزن دار از 85 شاخص اقتصادی در این کشور است در ماه ژانویه به منفی 0.2 کاهش یافته باشد. در ماه دسامبر این رقم 0.16 بود و اعداد زیر صفر نشان دهنده وضعیت منفی برای اقتصاد هستند.

البته در ماه گذشته میلادی شاخص تولید کارخانه‌ای در آمریکا وضعیت بدی نداشته و نیز خانم جانت یلن رییس جدید بانک مرکزی آمریکا در سخنان چند روز پیش خود اعلام کرد روند کاهش خرید اوراق قرضه دولت ادامه پیدا خواهد کرد مگر آنکه وضعیت اقتصادی به شکلی قابل‌ملاحظه بد شود.

ارزش یورو در سه هفته منتهی به 21 ماه جاری میلادی رشد کرد اما امروز کاهش یافته زیرا پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم در منطقه یورو در ماه ژانویه 0.7 درصد بوده باشد. در ماه دسامبر این رقم 0.8 درصد بود. همچنین روز پنجشنبه گزارش اولیه از نرخ تورم در ماه جاری میلادی از سوی یورواستات، نهاد آمارگر اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد و پیش‌بینی شده در این گزارش نیز نرخ تورم 0.7 درصد ذکر شده باشد.

اگر این طور باشد نرخ تورم برای پنجمین ماه پی در پی پایین تر از یک درصد است و این امر می‌تواند بانک مرکزی اروپا را به اقدام برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها تشویق کند. ششم ماه آینده میلادی نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا برگزار می‌شود و دراگی اعلام کرده بانک مرکزی اروپا برای تصمیم گیری در باره سیاست‌های پولی به مجموعه از اطلاعات جدید نیازمند است.

تحلیلگران معتقدند سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار اخبار جدید از وضعیت اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو و نیز تصمیم‌گیری بانک مرکزی اروپا هستند در نتیجه تغییرات ارزش دلار و یورو محدود خواهد بود. در زیر جدول جدید پیش‌بینی تغییرات نسبت ارزهای معتبر در هفته جاری، یک ماه و سه ماه آینده نشان داده شده است:

height=109

height=1

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =