کمیته اقتصاد مقاومتی در بانک مرکزی تشکیل شد

بانک مرکزی اعلام کرد: با دستور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، کمیته اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی با مسئولیت قائم مقام این بانک تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و صدور دستور 11 ماده‌ای رئیس جمهور محترم جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که به موجب آن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسئول تهیه تدابیر پولی، اعتباری و ارزی متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی تعیین شده است و متعاقب برگزاری جلسه ریاست کل و اعضای هیئت عامل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها، رئیس کل بانک مرکزی دستور تشکیل کمیته اجرایی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی را صادر کرد.

این کمیته با حضور قائم مقام و معاونین ذیربط در بانک مرکزی و نمایندگانی از شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی تشکیل می شود تا با تبیین سیاست ها و اتخاذ تدابیر لازم و به کارگیری آنها در مجموعه سیاست ها و مقررات مرتبط با نظام بانکی، به نحو مطلوب سیاست‌ گذاری‌های پولی و بانکی در راستای تحقق اهداف موردنظر در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی شود.

این کمیته با مسئولیت قائم مقام بانک به طور منظم تشکیل جلسه خواهد داد و مستمرا موظف به ارائه گزارش پیشرفت به رئیس کل بانک است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =