طیب ‌نیا باید درباره نرخ سود ۲۶ درصدی پاسخگو باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه سیاست‌های زیرزمینی هیچ گاه جواب نداده و نخواهد داد، گفت: وزیر اقتصاد باید درباره افزایش نرخ سود بانکی به کمیسیون اقتصادی پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد علیپور در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی اظهار داشت: فردا وزیر اقتصاد به منظور پاسخگویی به سوالات مشخصی به مجلس می‌آید ولی بنده شخصاً می خواهم از ایشان درباره افزایش نرخ سود بانکی سوال کنم.

وی با تاکید براینکه هرگونه تغییر در سیاست‌های پولی و بانکی نیازمند اطلاع رسانی و شفاف‌سازی است، تصریح کرد: سیاست‌های زیر زمینی و پنهان کاری هیچ وقت دردی را دوا نکرده و جواب نداده است از این رو اقدام اخیر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار هم اثرات مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در دولت قبل بخاطر تصمیم گیری‌های رئیس جمهور وقت نرخ سود دستوری تعیین شد و اثراتی را به همراه داشت اما شیوه‌ای که در این دولت هم برای نرخ سود اعمال شده دست کمی از سیاست قبلی نداد و انتظار داریم دولت جدید درباره نرخ سود بانکی شفاف سازی کند.

علیپور در همین ارتباط با تشکر از اطلاع‌رسانی به موقع و کامل خبرگزاری تسنیم بابت افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی گفت: فردا حتما از وزیر اقتصاد در اینباره سوال خواهیم کرد و در صورت نیاز در جلسات آتی از رئیس کل بانک مرکزی به منظور پاسخگویی دعوت خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  1  =