بارش باران امشب در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امشب اواخر وقت شاهد بارش باران در تهران خواهیم بود.

امین حسینی نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور و روز طبیعت اظهار داشت: امروز سامانه بارشی وارد کشور شده است و ما بارش‌ها را در جنوب غرب، غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس و جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر شاهد هستیم که برای مناطق مرتفع و سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق فوق به ناحیه مرکزی شمال شرق و شرق کشور و همچنین برخی مناطق جنوب شرق می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، مناطق زاگرسی فارس، مناطق غرب کرمان و جنوب استان یزد، لرستان، بوشهر، نیمه غربی اصفهان و همچنین در بعدازظهر امروز قسمت مرکزی، همدان، قم و اصفهان بارندگی خواهند داشت.

نقشینه عنوان کرد: از امشب بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی تهران و البرز کشیده می‌شود که دور از انتظار نیست که اواخر وقت امروز تهران، شاهد رگبار و بارش باران باشد.

وی ادامه داد: روی ارتفاعات تهران نیز ما شاهد بارش برف خواهیم بود که فردا از اواسط روز به تدریج بارش‌ها از غرب و جنوب غرب کشور خاتمه می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: با نفوذ هوای سرد، سواحل شمالی کشور سردتر خواهد شد و بارندگی در سواحل شمالی بوجود خواهد آمد. همچنین جمعه سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و شنبه از مرز شرقی کشور این سامانه خارج می‌شود.

نقشینه بیان کرد: امروز و فردا خلیج فارس مواج است و پنجشنبه و جمعه دریای خزر به دلیل وزش باد شدید مواج نیز است.

وی افزود: فردا سواحل شمالی کشور شاهد کاهش دما خواهد بود. به طور مثال برای استان گیلان و مازندران 5 درجه اُفت دما خواهیم داشت و این کاهش دما محسوس است و مجدداً روز جمعه کاهش دما در سواحل شمالی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: تهران فردا 3 درجه خنک‌تر می‌شود و امشب در اواخر وقت شاهد بارش باران در پایتخت هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: کاهش دمای نسبی برای سایر نقاط کشور امروز وجود دارد، ولی روز طبیعت که امروز است در اکثر نقاط هوا گرمتر می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =