خدمات OTT بزرگترین تهدید برای درآمدزایی اپراتورها

بر اساس نتایج جدیدترین گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی ARCchart منتشر کرده، پیش‌بینی می‌شود که خدمات OTT تا سال 2016 در حدود 8 درصد از مجموع ترافیک خدمات صوتی را به خود اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از گروه علمی تحلیلی طیف:در حال حاضر، خدمات OTT بزرگترین تهدید برای درآمدزایی اپراتورهای موبایل هستند.

خدمات برجسته OTT همانند Skype و WhatsApp تأثیری مستقیم بر سودآوری صنعت موبایل داشته‌اند و فشار مضاعفی را برای اپراتورها در زمانی در پی داشته است که در حال رقابت برای راه‌اندازی شبکه‌های جدید گران‌قیمت 4G هستند. بر اساس نتایج جدیدترین گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی ARCchart منتشر کرده، پیش‌بینی می‌شود که خدمات OTT تا سال 2016 در حدود 8 درصد از مجموع ترافیک خدمات صوتی را به خود اختصاص دهند.

یکی از عوامل کلیدی در توسعه خدمات OTT، افزایش روزافزون ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند بوده است. توسعه گوشی‌های iOS و آندوریید، زمینه لازم را برای توسعه بسیاری از خدمات OTT فراهم کرده است؛ چنانکه پیش‌بینی می‌شود ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در سطح جهان از مجموع فروش گوشی‌ها، از 31درصد در سال 2012 به حدود 51 درصد در سال 2016 افزایش یابد.

مطالعات ARCchart در مورد بازار جهانی OTT نشان می‌دهد که اپراتورها از چه روش‌هایی برای مقابله با تهدیدی به نام OTT استفاده کرده‌اند؛ از روش‌های اولیه همچون ممانعت از ارایه خدمات OTT در شبکه‌هایشان تا عرضه بسته‌های خدماتی صوتی و SMS با قیمت‌های مناسب برای رقابت با VoIP و IM از جمله اقدامات آنها است. برخی اپراتورها نیز در پی مشارکت با OTTها به عنوان روشی برای متمایز کردن خود در بازار بوده‌اند؛ اجرای این روش برای تازه‌واردها، نتایج موفقیت‌آمیزی داشته است.

به عقیده کریس وایت، تحلیلگر ارشد ARCchart، “اپراتورها برای جذب مجدد مشترکان باید ترکیبی جذاب از محصولات باکیفیت با قیمت رقابتی ارائه دهند، چنانکه قابلیت تعامل با سایر شبکه‌ها و سهولت کاربری از ویژگی‌های اصلی آن باشد.”

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  6