ابلاغ دستورالعمل اعطای تسهیلات کوتاه مدت ریالی غیرصادراتی

بانک توسعه صادرات دستورالعمل اعطای تسهیلات کوتاه مدت ریالی غیر صادراتی (بازرگانی داخلی) را با هدف گسترش حوزه فعالیت شعب بانک توسعه صادرات ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا  این تسهیلات با هدف جذب بیشتر منابع ریالی مشتریان صادراتی و غیرصادراتی در کلیه شعب و افزایش عملکرد پرداخت تسهیلات شعب دارای مشتریان صادراتی کمتر پرداخت می شود و گروه هدف ان مشتریان صادراتی و بازرگانان داخلی هستند.

 

 

براساس دستور العمل صادره، تسهیلات کوتاه مدت غیر صادراتی شامل تسهیلات بازرگانی داخلی ریالی برای مقاصد غیرصادراتی می شود که به مشتریان بانک در کلیه فعالیت های اقتصادی به جز موارد منع شده در این دستور العمل قابل پرداخت است.

 

 

در این دستور العمل آمده است: پرداخت تسهیلات موضوع این دستور العمل صرفا در قالب عقود مشارکتی مجاز بوده و نرخ مورد استفاده در محاسبات نیز برابر با حداکثر نرخ اعلامی بانک مرکزی در خصوص عقود مشارکتی است.

 

 

داشتن حساب جاری نزد بانک با احتساب میانگین وزنی حساب های جاری ریالی از جمله شرایط اختصاصی دریافت این تسهیلات اعلام شده است و دوره مجاز انعقاد قرارداد این تسهیلات حداکثر شش ماه تعیین می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ⁄  1  =