سرویس انتقال وجه Pay EM در انگلیس راه اندازی شد

سرویس انتقال وجه Pay EM از طریق شماره تلفن همراه در انگلیس افتتاح شد.دارندگان حساب قادر هستند که تنها با داشتن شماره تلفن همراه دوستان، خانواده و یا هر دریافت کننده دیگری بدون نیاز به اطلاعات بانکی آن‌ها، نظیر شماره حساب و یا شماره کارت عابر بانک، مبلغ مورد نظر را به حسابشان واریز کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تیم مشاوران مدیریت ایران-دکتر سیدرضااقاسیدحسینی: با راه‌اندازی این سیستم مشتریان قادر به پرداخت وجه از شماره تلفن همراه خود خواهند بود. به این معنی که دارندگان حساب قادر هستند که تنها با داشتن شماره تلفن همراه دوستان، خانواده و یا هر دریافت کننده دیگری بدون نیاز به اطلاعات بانکی آن‌ها، نظیر شماره حساب و یا شماره کارت عابر بانک، مبلغ مورد نظر را به حسابشان واریز کنند.

طبق اعلام شورای پرداخت (مسئول نظارت بر معاملات بانکی در انگلستان)  فقط داشتن شماره تلفن همراه طرف مقابل برای واریز وجه مورد نظر، کافی است.

مشتریان باید قبلا در بانک مورد نظر خود ثبت‌نام کنند تا این سیستم در اختیار آنها قرارگیرد. این سیستم را Pay EM با تلفظ Paym به معنی “پرداخت اونا” نام نهاده‌اند.

شورای پرداخت در عین حال تضمین داده‌است که امکان هیچگونه  تقلب و کلاه‌برداری در این سیستم وجود ندارد.

نیل اتیکن ضمن اعلام این که سیستم انتقال وجه یک سیستم امن است، گفت: افراد با نصب یک اَپ (نرم‌افزار قابل نصب روی تلفن همراه هوشمند) تمام اطلاعات حساب خود در اَپ ذخیره و برای دفعات بعدی دیگر نیاز به ورود این اطلاعات نداشته (اطلاعات داده‌شده به اَپ رمزگذاری و ذخیره می‌گردد) و تنها با داشتن شماره همراه دریافت‌کننده وجه را واریز می‌کنند.

همچنین پرداخت‌کننده از طریق وب‌سایت بانک خود، قادر به پیگیری تراکنش‌های پیشین خواهد بود.

لازم به ذکر است، سیستم‌ مشابهی پیش از این توسط شرکت‌های مالی و اعتباری Barclays و RBS NatWest معرفی شده است.

 

سرویس انتقال وجه Pay EM چگونه کار می کند؟

در حال حاضر مشتریان بانک‌های Bank of Scotland , Barclays , Cumberland Building Society , Halifax , HSBC Lloyds , Santander , TSB قادر به ثبت‌نام و استفاده از این سرویس می‌باشند و از سال آینده بانک‌های NatWest, RBS , First Direct به این سیستم خواهند پیوست.

لازم به ذکر است، افرادی که  پذیرنده وجه هستند، ملزم به ثبت‌نام در بانک در زمان استفاده از این سرویس و یا داشتن گوشی همراه هوشمند نبوده و کماکان قادر به دریافت وجه خواهند بود.

مراحل پرداخت در اپ

فرد پرداخت‌کننده باید 4 مرحله زیر را در اَپ انجام دهد:

1- شماره تلفن همراه فرد دریافت‌کننده وجه.
2- میزان مبلغ واریزی
3- علت واریز (مثال : برای شام)
4- فشردن دکمه ارسال.

در صورت واریز شدن وجه، پرداخت کننده، یک پیام با عنوان  ”واریز شد”  دریافت می‌کند.

گفتنی است، در زمان ورود به اَپ یک رمز عبور از مشتری درخواست می‌شود که این رمز به افراداین اطمینان را می‌دهد که حتی اگر گوشی همراه شان به سرقت برود، سارق قادر به واریز وجه از طریق اَپ روی تلفن همراه سرقت شده نخواهد بود.

 

منبع: aspira-consulting.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. علی می گوید

    نام نویسنده مطلب یا لینک به اصل خبر چرا ندادید ؟

  2. تیم مشاوران مدیریت ایران می گوید

    منبع خبر یا نویسنده خبر را ذکر نمایید و یا لینک دهید . احترام به حقوق معنوی است که انگیزه ادامه تولید خبر است ؟
    اگر موارد خبر را حذف نمایید . چه نیازی است که ما خبری را هزینه و ترجمه کنیم و شما بدون دردسر درج نمایید ؟

    اصل خبر که با اجازه ما در پول پرس درج شده است ، همراه با ذکر منبع است.

    http://iranmct.com/news

ارسال یک پاسخ

4  ×  7  =