همکاری بانک کشاورزی و یونیدو برای افزایش تولید طلای سرخ

نخستین سمینار بین‌المللی توسعه زنجیره ارزش صنعت زعفران به میزبانی بانک کشاورزی و سازمان توسعه صنایع سازمان ملل متحد (یونیدو) و در راستای «پروژه بهسازی زنجیره ارزش زعفران» چهارم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل این بانک و رئیس کمیته راهبری «پروژه مشترک بانک کشاورزی و یونیدو»، الساندرو آمادیو، نماینده یونیدو در ایران، کارل شبستا، مدیر پروژه بهسازی زنجیره ارزش زعفران، پروفسور هراچیو لوپز از انستیتو تحقیقات کشاورزی اسپانیا، مانوئل کارمنا و گونزالو آلونزو از اساتید دانشگاه کاستیلا لامانچا، لپرز از شرکت مواد غذایی بیوتیک فرانسه، قدسی معاون جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی و تعدادی از چهره‌های دانشگاهی و استانی سخنرانی کردند.  در مراسم افتتاحیه این سمینار، دکتر محمد طالبی ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های اعتباری و حمایتی بانک کشاورزی از صنعت زعفران و تمایل بانک به حمایت از سایر محصولات کلیدی بخش کشاورزی ایران از قبیل خرما و پسته؛ بر شناسایی روش‌های بهینه و قابل‌اجرای ارتقای بهره‌وری، کیفیت، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی کشور تاکید کرد و مشارکت دست‌اندرکاران صنعت زعفران، دانشمندان و همه علاقه‌مندان به توسعه کشاورزی ایران را برای نیل به دستاوردهای موردنظر و تحقق عینی اهداف ضروری دانست.  وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزایش تولید زعفران در ایران، ارتقای فناوری و استانداردهای بسته‌بندی و فرآوری زعفران، افزایش سهم تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای بین‌المللی زعفران، ایجاد و ارتقای یک برند ایرانی در صنعت زعفران، طراحی و اجرای سیستم تامین مالی زنجیره تولید و ارزش زعفران و راه‌اندازی مراکز آموزش تخصصی را از جمله اهداف اجرای پروژه بانک کشاورزی و یونیدو برشمرد.

بر اساس این گزارش، در این سمینار مسائل دیگری از جمله نتایج مطالعات یونیدو درخصوص صنعت زعفران در ایران، شیوه‌های بهینه کشاورزی در ایران و اسپانیا، صنعت فرآوری و بسته‌بندی زعفران در ایران، اثرات دارویی زعفران، تولید محصولات غذایی و دارویی مبتنی‌بر زعفران و بازاریابی محصولات زعفران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی به تبادل نظر و تجربیات خود پرداختند.  همچنین هیاتی متشکل از نمایندگان بانک کشاورزی و یونیدو از تعدادی از مراکز تولید و فرآوری زعفران بازدید کرده و ضمن گفت‌و‌گو با تولیدکنندگان و فعالان صنعت زعفران، از نزدیک با مشکلات، چالش‌ها، ظرفیت‌ها و وضعیت فعلی صنعت زعفران در ایران آشنا شدند.  این گزارش می‌افزاید؛ پروژه بهسازی زنجیره ارزش صنعت زعفران با منابع مالی بانک کشاورزی و همکاری مشترک بانک و یونیدو از تابستان سال 92 آغاز شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1