اخراج ۲۰ هزار کارمند در بانک انگلیسی بارکلیز

بانک انگلیسی بارکلیز اخراج 20 هزار کارمند ظرف سه سال آینده را در تغییر و تحول عمده بخش سرمایه گذاری خود اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا آنتونی جنکینز، مدیرعامل بارکلیز پیش از این اعلام کرده بود این بانک از 139 هزار کارمند در سطح جهانی 12 هزار نفر را در سال جاری میلادی تعدیل خواهد کرد و این رقم ممکن است به 15 هزار نفر نیز افزایش پیدا کند.

بیش از 6000 موقعیت شغلی در بخش سرمایه گذاری در دو سال آینده به دنبال تمرکز این بانک بر روی بخش‌های دیگر بازار که ریسک کمتری دارند، حذف خواهند شد.

نتایج مالی سه ماهه اول سال جاری میلادی که هفته گذشته از سوی بارکلیز منتشر شد، نشان داد سود ناخالص این بانک 49 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و به 668 میلیون پوند (1.13 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس گزارش‌های گاردین، بی بی سی و اسکای نیوز، حدود یک چهارم از 24 هزار کارمند بخش سرمایه گذاری بارکلیز شغلشان را از دست خواهند داد.

بارکلیز همچنان به دنبال ترمیم شهرت خدشه دار شده اش در جریان رسوایی نقش این بانک در دستکاری نرخ بهره بین بانکی در سال 2012 است در حالیکه در مورد دستکاری احتمالی مبادلات ارزی خارجی به همراه بانک‌های دیگر نیز مورد تحقیق قرار گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بارکلیز تحت ریاست جنکیز که پس از بحران نرخ بهره بین بانکی به عنوان مدیرعامل جانشین باب دایاموند شد، در حال تغییر و تحول است.

دایاموند که پیش از رسیدن به مقام مدیرعاملی، رییس بخش سرمایه گذاری بارکلیز بود، یکی از پردرآمدترین بانکداران جهانی پیش و پس از بحران مالی جهانی بود و کمک کرد بارکلیز حضور جهانی پررنگی در بانکداری سرمایه گذاری داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −    =  47