صالح آبادی:نوسانات بورس به حداقل رسید

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران درباره نوسانات بازار بورس طی هفته های اخیر، با بیان اینکه نوسانات بازار کم شده و بازار متعادل شده است، گفت: بالاخره سازماندهی و نظم دهی به نرخ های سود بانکی که اخیرا اتفاق افتاد برای بازار سرمایه و اقتصاد کار مثبتی بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح آبادی از بررسی ابزار جدید بورسی در شورای عالی بورس خبر داد و گفت: در صورت موافقت شورای عالی بورس با انتشار گواهی سپرده کالایی اوراق انبار کالای تولیدکنندگان در بورس قابل معامله می شود.

وی از بررسی ابزار جدید بورس برای جذب سرمایه و در راستای حمایت از تولیدکنندگان در شورای عالی بورس خبرداد و گفت: در حال بررسی ابزار جدیدی تحت عنوان گواهی سپرده کالایی در شورای بورس هستیم که به تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کمک می‌کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران افزود: تولید کنندگانی که می خواهند کالای خود رادر انبار استاندارد انبار کنند قبض انبارآن کالا صادر می شود و این قبض در سیستم سپرده گذاری سپرده شده و تبدیل به اوراق بهاداری می شود که قابلیت معامله خواهد داشت و این اوراق برای تولید کنندگانی است که نمی توانند یا نمی خواهند درزمان تولید کالای خود را بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات بازار سرمایه به حداقل رسیده است،‌ گفت: مشکلات و ابهاماتی که برخی صنایع بورسی دارند را در دولت طرح و پیگیری خواهیم کرد تا به وضعیت با ثبات تری برسیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄    =  1