در رتبه جمعیتی ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا هستیم

یک جمعیت شناس با بیان این‌که طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود 77 میلیون و 500 هزار نفر است عنوان کرد: ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه 18 دنیا و 10 آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فارس از اصفهان طه نوراللهی عصر امروز در همایش چشم انداز جمعیت ایران در افق 20 سال آتی با اشاره به اینکه جمعیت هر کشور از مولفه‌های مهم اقتصادی و اجتماعی هر کشور است، اظهار کرد: موضوع جمعیت از ابتدای خلقت مطرح بوده و این در حالی است که در تمام دنیا بعد از جنگ جهانی دوم و از دهه 1970 شاهد کاهش جمعیت جهان بوده‌ایم، البته این کاهش مربوط به آمارهای رشد جمعیت است.

این جمعیت شناس اضافه کرد: در سال 1950 جمعیت دنیا حدود پنج میلیارد و 200 میلیون نفر بوده، در سال 2014 از مرز هفت میلیارد انسان گذشته و در سال 2050 به نه میلیارد و 100 میلیون نفر می‌رسد. وی با بیان این‌که طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود 77 میلیون و 500 هزار نفر است عنوان کرد: ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه 18 دنیا و 10 آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

نوراللهی با بیان اینکه سهم جمعیت ایران در آسیا 1.8 درصد و در کل دنیا 1.1 درصد است، خاطرنشان ساخت: از سال 35 تا 90 جمعیت کشور حدود چهار برابر شده است، در گذشته هر مادر ایرانی به طور متوسط 6 تا هفت فرزند داشت که دلیل عمده آن مرگ و میر بالای کودکان و نوزادان بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =