شهروندان سوئیسی به بالاترین حداقل دستمزد جهان رأی منفی دادند

شهروندان سوئیسی به پیشنهاد تصویب بالاترین حداقل دستمزد جهان در کشورشان، یعنی 25 دلار در هر ساعت رأی منفی دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس پیش بینی های اولیه، شهروندان سوئیسی به پیشنهاد تصویب بالاترین حداقل دستمزد جهان در کشورشان، یعنی 25 دلار در هر ساعت رأی منفی دادند. این رأی منفی خیال صاحبان بنگاه های تجاری را که نگران افزایش دستمزدها بودند راحت کرد.
حدود 77 درصد رأی دهندگان در این کشور ثروتمند به پیشنهاد ارائه شده از سوی اتحادیه اس جی بی رأی منفی دادند و 23 درصد مردم نیز به این طرح رأی مثبت دادند. احزاب سوسیالیست و سبز از این پیشنهاد حمایت می کردند.
هانس اولریچ بیگلر، مدیر اتحادیه تجاری سوئیس در این باره به تلویزیون سوئیس گفت: «این یک رأی واضح از سوی مردم است و رأیی است که نشان از اعتماد به اقتصاد کشور دارد.» این رأی گیری جدید ترین ابتکار ارائه شده برای کاهش دادن شکاف درآمدی در کشوری است که به عنوان طرفدار تساوی افراد مطرح است.
سوئیس که دارای اقتصادی لیبرالی است، در حال حاضر هیچ حداقل دستمزد مصوبی ندارد. پرداخت ها بر اساس قراردادهای استخدامی منعقده یا قراردادهای جمعی انجام می گیرد.
دستمزد بالای مدیران در سوئیس، در مقایسه با دستمزدهای پایین کارمندان در این کشور، خشم شهروندان سوئیسی را برانگیخته است.
حامیان طرح حداقل دستمزد که رقم آن معادل 4000 فرانک در ماه بود، می گویند، تصویب حداقل دستمزد به کاهش نابرابری دستمزدها کمک می کند و موجب می شود کسی که به طور تمام وقت کار می کند بتواند به شکلی آبرومندانه زندگی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  36