وصله‌های امنیتی تازه مایکروسافت عرضه شد

بخشی از این وصله‌ها مربوط به مرورگر اینترنتی Internet Explorer است. یکی از این وصله ها برای رفع نقص خطرناکی طراحی شده که یک ماه است عموم از وجود آن مطلع هستند. این آسیب پذیری اولین بار توسط شرکت اچ پی شناسایی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دریچه خبر به نقل از کامپیوترورلد، بخشی از این وصله‌ها مربوط به مرورگر اینترنتی Internet Explorer است. یکی از این وصله ها برای رفع نقص خطرناکی طراحی شده که یک ماه است عموم از وجود آن مطلع هستند. این آسیب پذیری اولین بار توسط شرکت اچ پی شناسایی شده بود.

اچ پی بعد از شناسایی این مشکل موضوع را با مایکروسافت در میان گذاشت. اما وقتی بعد از 180 روز راه حلی از سوی این شرکت ارائه نشد موضوع را عمومی کرد تا مشکلی برای آن پیدا شود. نقص یاد شده تا بدان حد جدی است که دستکاری مولفه های سیستم عامل ویندوز را هم ممکن می سازد.

اچ پی در مجموع 5 مورد از آسیب پذیری های وصله شده مایکروسافت را شناسایی کرده و 23 مورد دیگر نیز توسط یک شرکت امنیتی چینی به نام Qihoo کشف شده است.

وصله های مذکور در قالب هفت بولتن امنیتی عرضه شده اند. علاوه بر وصله های مرورگر IE، وصله های برنامه Lync هم درجه بندی بسیار خطرناک دریافت کرده اند. از جمله دیگر برنامه هایی که برای آنها وصله هایی عرضه شده می توان به نسخه های مختلف ویندوز، برنامه آفیس و Live Meeting اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  10