بیمه‌ها در افزایش ایمنی تردد سرمایه‌گذاری کنند

وزیر راه وشهرسازی و رئیس کمیسیون ایمنی راههای کشور گفت: هرچه بیمه ها در افزایش ایمنی تردد سرمایه گذاری کنند سود بیشتری از طریق کاهش پرداخت خسارت عاید آنها می شود و این اقدامی دو طرفه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، عباس آخوندی که در کمیسیون ایمنی راه ها سخن می گفت، تصریح کرد: ما به دنبال کاهش  سوانح رانندگی به نفع بیمه ها هستیم و بر اساس ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 27 اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث بیمه ها می توانند با اجرای قانون هزینه ای مطلوب و دلنشین در کاهش تلفات رانندگی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بیمه ها می توانند از مجموعه اقداماتی که وزارت راه وشهرسازی برای افزایش ایمنی تردد پیشنهاد می دهند انتخاب کنند و درکاهش خسارات پرداختی خود مشارکت داشته باشند.

وی ابراز داشت: می توان برای کاهش رفتارهای پرخطر، خروج خودروهای فرسوده و دارای نقص فنی از چرخه حمل ونقل و افزایش کارایی و بهره وری با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشنهاداتی را برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده 27 اصلاح قانون بیمه شخص ثالث به مراجع ذی صلاح ارائه کرد.

رئیس کمیسیون ایمنی راه های کشور دستور داد: برای افزایش ایمنی خودروها، دستگاه های عضو این کمیسیون پیشنهادهای خود را برای ارتقاء ایمنی خودرو ها از طریق ارائه استانداردهای تکمیلی ارائه کنند.

وی بیان داشت: از موسسه استاندارد درخواست می کنم که مدلی را به منظور ترسیم نحوه ارزیابی کیفیت خودرو در جنبه های مختلف ارائه کند.

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: سامانه ثبت تخلفات رانندگی در حال طراحی و ایجاد است که با ایجاد این سامانه می توان به اطلاعات مورد نظر به آشسانی دسترسی یافت.

در این جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که بعد از ظهر امروز دوشنبه در ساختمان شهید دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزار شد، گزارش تکمیلی بیمه مرکزی در زمینه مشارکت در فرایند ارتقای ایمنی حمل­ونقل موضوع ماده 27 اصلاح قانون بیمه شخص ثالث ارائه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =