XP پاشنه آشیل کسب‌و‌کارهای تجاری

برآوردهای یک مطالعه نشان می‏‌دهد مهم‌ترین بدافزارهایی که در سه ماه دوم سال جاری کسب‌وکارهای تجاری را هدف حملات خود قرار داده‌‏اند از جنس یک کرم رایانه‏‌ای هستند که از حفره‌‏های امنیتی ویندوز ایکس پی استفاده می‌‏کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همکاران سیستم برآوردهای یک مطالعه نشان می‏‌دهد مهم‌ترین بدافزارهایی که در سه ماه دوم سال جاری کسب‌وکارهای تجاری را هدف حملات خود قرار داده‌‏اند از جنس یک کرم رایانه‏‌ای هستند که از حفره‌‏های امنیتی ویندوز ایکس پی استفاده می‌‏کند.

 به گزارش وب‏سایت theinquirer، شرکت ترندمیکرو (Trend Micro) اعلام کرده است سه بدافزاری که در سه ماه دوم سال جاری بیشترین حملات را به کسب‌وکارهای تجاری داشته‏‌اند، از جنس یک کرم رایانه‌‏ای هستند که کارکنان ویندوز ایکس پی را هدف گرفته است.

این کرم که با نام‌های داون‌اد (DOWNAD) یا کانفلیکر (Confliker) شناخته می‌‏شود، می‏تواند ازطریق یک لینک اینترنتی آلوده به بدافزار، اسپم یا حافظه‏های بیرونی کل شبکه رایانه‌‏ای کسب‌و‌کارها را هدف حمله قرار دهد.

یکی از دلایل آسیب‏‌پذیری ویندوز ایکس پی در مقابل این تهدید این است که به خاطر حفره‏ امنیتی که در خدمات سرور MS08-067 آن به وجود آمده است، به برنامه‏‌ها و کدهای خودسر اجازه اجرا می‏‌دهد. این بدافزار دارای الگوریتم خاصی در زمینه تولید دامنه‌‏های اینترنتی است که به کمک آن می‏‌تواند به صورت خودکار و تصادفی آدرس‏‌ها و لینک‏‌های اینترنتی ایجاد کند و سپس با اتصال به آنها فایل‌‏هایی را روی سیستم‏‌های آلوده دانلود کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  88  =