سینما رفتن در نیمه شب، عادت تازه ایرانی‌ها

گیشه فیلم های روی پرده در هفته دوم اکران ماه رمضان کمی با افزایش مخاطب همراه بود. به نظر می رسد مردم پذیرفته اند که نیمه شب هم می توان به سینما رفت. ضمن اینکه نیم بها شدن بلیت سینماها در سانس های قبل از افطار هم مزید بر علت شده تا فروش فیلم ها در این فصل از سال تکانی بخورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از بانی فیلم: گیشه فیلم های روی پرده در هفته دوم اکران ماه رمضان کمی با افزایش مخاطب همراه بود. به نظر می رسد مردم پذیرفته اند که نیمه شب هم می توان به سینما رفت. ضمن اینکه نیم بها شدن بلیت سینماها در سانس های قبل از افطار هم مزید بر علت شده تا فروش فیلم ها در این فصل از سال تکانی بخورد.

«رهاتر از دریا» و «تجریش ناتمام» آخرین فیلم های اکران شده در ماه رمضان هستند. این دو فیلم هفته گذشته روی پرده رفتند که در این میان فیلم پوریا آذربایجانی با استقبال خوبی روبرو شده است. این فیلم روز گذشته در تهران فروشی معادل 5/8 میلیون تومان داشت که دومین فیلم پر فروش بعد از «رد کارپت» بود. این فیلم همزمان با تهران در مشهد (3 سینما)، گناباد، رشت، بابلسر و … اکران شده و طی یک هفته 18 میلیون تومان فروش داشته. این رقم به غیر از گیشه 40 میلیونی فیلم در تهران است.

«رهاتر از دریا» اما در تعداد محدودی سینما اکران شده است. 5 سینما در تهران و 4 سینما در شهرستان (مشهد 2سالن، گناباد و اهواز) سینماهای نمایش دهنده این فیلم هستند. «رهاتر از دریا» تاکنون حدود 10 میلیون تومان فروخته است.

به غیر از این دو فیلم هفته گذشته «اینجا شهر دیگریست» نیز در گروه فرهنگ اکران شده که پخش کننده هنوز آماری از فروش این فیلم اعلام نکرده است.

«رد کارپت» همچنان پرمخاطب ترین فیلم جدول اکران است. فیلمی که به مرور گیشه اش بهتر می شود. نکته جالب اینجاست که سینماهای آزادی، ملت و زندگی نصف فروش روزانه «رد کارپت» را تشکیل می دهند. فیلم رضا عطاران بعد از گذشت 12 روز به مجموع فروش 538 میلیون رسیده است. این رقم به غیر از گیشه 80 میلیونی فیلم در شهرستان هاست. این فیلم به لطف دراختیار داشتن رضا عطاران در 35 سالن در شهرستان ها نیز روی پرده رفته است. ارومیه، تبریز (2 سالن)، بیرجند، سبزوار، سنندج، کرمانشاه، بندر عباس و رودهن شهرهای جدید «رد کارپت» هستند.

فروش «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به مرز 800 میلیون تومان رسیده است. فیلمی که بعد از 39 روز نمایش در تهران نیم میلیاردی شده است. این فیلم به تازگی در تبریز و چند شهر دیگر اکران شده تا تعداد سینماهای این فیلم در شهرستان ها به عدد 25 برسد. فیلم روح ا… حجازی از هفته قبل سینمای سرگروهش را از دست داده است.

«پنج ستاره» هم شرایطی مشابه با «آقای محمودی…» دارد. این فیلم هم علی رغم از دست دادن سینمای سرگروهش همچنان فروش خوبی دارد. فیلم افشارزاده سینماهایش در شهرهای مشهد 2(سالن)، سنندج، بابلسر، بابل و گناباد را از دست داده به جایش در بروجن، شهرکرد، بوشهر، آمل، بهشهر و ساری روی پرده رفته است. مجموع فروش «پنج ستاره» بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون تومان شده است.

«برف» هم این هفته با افزایش مخاطب روبرو بوده. اصفهان، خرم آباد، قزوین و کرج شهرهای جدید این فیلم هستند. فیلم مهدی رحمانی با احتساب فروش 20 میلیونی در شهرستان تاکنون 80 میلیون تومان فروخته است.

فروش «دربست آزادی» همچنان چنگی به دل نمی زند. این فیلم بعد از 20روز نمایش در تهران 56 میلیون و در شهرستان 10 میلیون تومان فروخته است. اردبیل، قزوین، اهواز، کاشان و مشهد (2 سینما) این روزها میزبان فیلم کارخانی هستند.

از جمع فیلم های قدیمی جدول اکران «متروپل» همچنان در 20 سینما روی پرده است. فیلمی که تعدادی از سینماهای شهرستان خود را از دست داده و طی این مدت فروشی 270 میلیونی داشته است. مجموع گیشه فیلم کیمیایی 670 میلیون تومان شده است.

از گیشه فیلم های خاطره انگیزی که در ماه رمضان روی پرده رفته هنوز آمار فروشی منتشر نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  8