رکود در بازار تلفن همراه

افشار فروتن، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: بازار گوشی‌های تلفن همراه پیش از ورود به ماه رمضان و همزمان با افزایش نرخ دلار دچار رکود شد و همچنان نیز در این وضع به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از جام جم آنلاین: افشار فروتن، با اشاره به این که شیب تغییرات قیمتی گوشی های تلفن همراه در کشور ما ملایم است، درباره دلیل چنین رویه ای اظهار کرد: تا زمانی که واردات از مبادی غیرقانونی رونق بیشتری داشته باشد، شیب قیمت ها نیز به همین شکل است و فقط در برابر برخی نوسانات ارزی دچار تحرک می شود.

وی ادامه داد: تعرفه رسمی واردات گوشی با احتساب سود بازرگانی و مالیات بر ارزش افزوده مجموعا حدود 20 درصد می شود که به هیچ عنوان برای واردکنندگان قانونی جذابیتی ندارد؛ در چنین بازاری، واردات از مبادی غیررسمی و غیر قانونی صورت می گیرد.

او با اشاره به رکود حاکم بر بازار خرید و فروش گوشی های تلفن همراه گفت: این رکود را هر ساله و همزمان با ماه مبارک رمضان شاهد هستیم، اما پیش از ورود به این ماه نیز رکود این حوزه ملموس بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه افزود: با ورود به سال 93 که نرخ دلار به بالای 3000 تومان رسید، قیمت گوشی ها بالا کشید و رفته رفته رکود بر بازار حاکم شد.

فروتن معتقد است : هر زمان قیمت محصولات در بازار بالا رود، سیل تقاضاها شکل می گیرد و زمانی که شیب قیمت نزولی می شود بازار دچار رکود می شود، اما در مواجهه با افزایش قیمت چند ماه اخیر و رکودی که شکل گرفت باید گفت که جو روانی بیشتر حاکم است و مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

وی درباره تاثیر مذاکرات هسته ای بر بازار محصولاتی که مستقیما به ارز وابسته هستند نیز گفت: بازار فناوری بسیار تحت تاثیر جو روانی و شرایط اقتصادی است و از این حیث اگر توافقات به سرانجامی برسد و تحریم ها برداشته شود، قطعا نمایندگی های کمپانی های بزرگ به کشور می آیند تا از ظرفیت بالای بازار ایران استفاده کنند و در این شرایط قیمت ها شکسته می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −    =  44