قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی 0.2 درصد افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر 1283 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، قیمت طلا برای سومین روز در 4 جلسه گذشته افزایش یافت، اما کم بودن خریدها در آسیا، بالا بودن ارزش دلار و وضعیت مناسب شاخص ها در بازار بورس به دلیل امیدواری به اقدامات انبساطی بیشتر بانک مرکزی اروپا احتمالا جلوی هرگونه افزایش عمده را خواهد گرفت.
همزمان با افزایش نگرانی ها از احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلا در ماه آگوست در تلاش بود تا به صورتی قاطع از رقم 1300 دلار که به لحاظ روانی رقم با اهمیتی است عبور کند.
قیمت طلا پس از افزایش حدودا یک درصدی در روز سه شنبه،  امروز نیز 0.2 درصد افزایش یافت و به 1283 دلار رسید. قیمت طلا در روز 21 آگوست به 1273 دلار و 6 سنت رسید که پایین ترین قیمت در دو ماه اخیر بود، اما با این وجود قیمت طلا نسبت به ابتدای امسال همچنان بیش از 6 درصد گرانتر شده است.
برایان لان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار همچنان بسیار محتاط است. بخش فیزیکی به اندازه ماه قبل و حتی سال گذشته عملکرد خوبی نداشته است.»
«آنچه ما شاهد آن هستیم، تعداد زیادی معاملات احتکاری توسط بازیگران بزرگتر و صندوق های تامینی است.» ارزش دلار آمریکا امروز در مقایسه با سبد ارزهای مهم جهان، تنها اندکی پایین تر از بالاترین رقم 13 ماه اخیر بود. یورو نیز به دلیل پیش بینی اتخاذ اقدامات انبساطی بیشتر از جانب بانک مرکزی اروپا، همچنان وضعیت مناسبی ندارد.
بالا رفتن ارزش دلار، طلا را که به دلار ارزش گذاری می کند، برای دارندگان سایر ارزها گران تر می کند. برخی از سرمایه گذاران نیز پس از انتشار آمارها در خصوص کالاهای بادوام و میزان اعتماد مصرف کننده در آمریکا به بازارهای سهام روی آورده اند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا 0.4 درصد کاهش یافته و از 800.08 تن در روز جمعه به 797.09 تن در روز دوشنبه رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  48