کاهش ۲۰ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت

قیمت طلا‌ در معاملات هفته گذشته بازار جهانی 20 دلار کاهش یافت و در پایان معاملات به 1268 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا که در معاملات اولیه دیروز به پایین ترین رقم در حدود 3 ماه گذشته رسیده بود، پس از انتشار آمار ناامید کننده از بازار کار آمریکا و کاهش نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره، افزایش یافت.
اما پس از آنکه اوکراین و شورشیان طرفدار مسکو با برقراری آتش بس موافقت کردند که اولین گام در راستای پایان دادن به بحران اوکراین و تشنج در روابط روسیه و غرب ارزیابی می شود، افزایش قیمت طلا اندکی تعدیل شد.
کارفرمایان آمریکایی در ماه آگوست کمترین میزان نیروی کار را در طی 8 ماه گذشته استخدام کرده اند و شهروندان بیشتری از جست و جو برای یافتن شغل جدید ناامید شده اند. این آمارها موجب می شود که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره احتیاط بیشتری به خرج دهد و زمان بیشتری به ترمیم اقتصاد آمریکا فرصت بدهد.
آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «بالاتر رفتن قیمت طلا حکایت از این پیش بینی دارد که پس از انتشار گزارش ضعیف بازار کار آمریکا، فدرال رزرو به صورت فوری نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، اما آتش بس در اوکراین تا حدی از جذابیت بازار طلا کاست.»
بر اساس این گزارش، قیمت طلا که پیشتر به رقم 1273 دلار و 45 سنت رسیده بود، در پایان معاملات دیروز با 0.57 درصد افزایش به 1268 دلار و 81 سنت رسید.
در معاملات روز پنجشنبه، قیمت طلا به رقم 1256 دلار و 90 سنت، یعنی پایین ترین قیمت از 11 ژوئن تاکنون رسیده بود. قیمت طلا در این هفته به دلیل خوش بینی اقتصادی و رشد ارزش دلار، 1.6 درصد کاهش یافت و سومین هفته کاهشی در 4 هفته اخیر را به ثبت رساند.
وزارت کار آمریکا اعلام کرد، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه گذشته 142 هزار مورد افزایش یافت، که کمترین میزان افزایش در 8 ماه گذشته به شمار می رود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  3