تهرانی‌ ها بیشتر بر سر چه نزاع می‌کنند؟

«دعوا سرجای پارک» قصه تکراری پایتخت؛ موضوعی که یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از آن به‌عنوان عامل بیشترین نزاع های خیابانی در شهر تهران یاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مجله مهر – عطیه همتی: «یک معلم با یک نفر در خیابان بر سر جای پارک دعوایشان می شود. با این‌که طرف مقابل دعوا را شروع می کند. اما این نزاع و درگیری به ضرر آقای معلم تمام می شود و طرف دعوا در این حادثه کشته می شود. همین دعوای ساده باعث می شود آقای معلم زندانی شود و منتظر حکم قصاص باشد.» 

این چند خط، داستان فیلم سینمایی « دهلیز» بود که سال گذشته اکران موفقی داشت. اما داستان دهلیز، قصه هر روز شهرهای شلوغ به خصوص ساکنان پایتخت هم هست. اگر سری به شوراهای حل اختلاف و یا اخبار حوادث روزنامه ها و خبرگزاری ها بزنید، « دعوا بر سر جای پارک» پای ثابت درگیری های خیابانی است که گهگاه منجر به حوادث دلخراشی از جمله کشته شدن و یا مجروح شدن طرفین دعوا شده است. بسیاری از این حوادث به خاطرکمبود فضای برای پارک خودرو، کمبود پارکینک های اختصاصی و نبود قوانین مشخص است که باعث می شود هرکسی خود را در زمینه محق بداند.

دعوا به خاطر دومترجا

« نزاع 19 نفر با قمه و چاقو بر سر جای پارک»، « دعوا بر سر جای پارک جان کودک 2 ساله را گرفت»و … این جملات بخشی از تیترهای اخبار حوادثی هستند که عامل آن جای پارک بوده است. دعوا سر جای پارک، یکی از نزاع های هر روزه مردم در شهرهای بزرگ به خصوص شهر تهران است. «ابوالفضل قناعتی» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره به خبرنگار مهر گفته: « مشکل پارکینگ بیشتر در خیابانهای شلوغ و با تراکم بالای ساختمان است که این موجب می شود افراد شانس کمتری برای پارک خودرو خود داشته باشند و بیشتر دعوا بر سر جای پارک هم در همین نقاط رخ می دهد .»

با این‌که به کنایه و به‌خاطر ترافیک سنگین، از تهران به عنوان «بزرگترین پارکینگ عمومی کشور » یاد می شود، اما این شهر همواره با مشکل کمبود پارکینگ روبرو بوده است. در سال 1386 «محمود صفارزاده» مدیر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: «شهر تهران با کمبود 120 هزار فضای پارک مواجه است.» این در حالی است که در سال 90 وحید نوروزی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران از کمبود 500 هزار جای پارک در تهران خبر داد. این یعنی نیاز شهر تهران به محل پارک در فاصله چهارسال بیش از 4 برابر شده است.
 

تهرانی‌

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  +    =  30