۲ تغییر احتمالی در پرسپولیس

بالاخره یکی باید برود. حالا می‌خواهد این «یکی» اسپانسر باشد یا علی دایی که موقع رفتن باید دست مدیرعامل را بگیرد و او را هم با خود ببرد. مدیرعاملی که تنها حامی سرمربیگری علی دایی است و از یاد برده که فلسفه حضورش، مدیریت باشگاه پرسپولیس بوده. علیرضا رحیمی اما مدیریت چندین و چند ساله‌اش را با حمایت از علی دایی و البته حمایت او تاخت زد و بعد از هر ناکامی، به او یادآوری می‌کند که پشتش ایستاده و با موج مخالفت‌ها همراه نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بالاخره یکی باید برود. حالا می‌خواهد این «یکی» اسپانسر باشد یا علی دایی که موقع رفتن باید دست مدیرعامل را بگیرد و او را هم با خود ببرد. مدیرعاملی که تنها حامی سرمربیگری علی دایی است و از یاد برده که فلسفه حضورش، مدیریت باشگاه پرسپولیس بوده. علیرضا رحیمی اما مدیریت چندین و چند ساله‌اش را با حمایت از علی دایی و البته حمایت او تاخت زد و بعد از هر ناکامی، به او یادآوری می‌کند که پشتش ایستاده و با موج مخالفت‌ها همراه نخواهد شد.

بعد از باخت به تراکتورسازی هم همین اتفاق افتاد. پیش از آن که علی دایی پایش را از ورزشگاه آزادی بیرون بگذارد، آقای مدیر ابقای شفاهی او را حکم کرد و بعد دوباره پشت دیواری که از سکوت بنا کرده، سنگر گرفت. آقای سخنگو اما غریبه با این سکوت، می‌گوید و تکذیب می‌کند. حتی همین حمایت مدیرعامل از سرمربی را هم بی‌نصیب نگذاشته و آن را تکذیب کرده است: «چه دلیلی دارد که رحیمی شبانه با دایی تماس بگیرد؟ یعنی صبح نمی‌تواند با دایی صحبت کند؟ ضمن اینکه رحیمی و دایی هر روز با هم در ارتباطند و دیگر نیازی به تماس نیمه‌شب نیست.»

حالا مانده‌ایم این حمایت را تکذیب شده بدانیم، یا تماس شبانه مدیرعامل را که از تلاش‌ها برای برکناری علی دایی حکایت دارد. اینکه بعد از هر ناکامی شایعه تغییر در کادر فنی فضای پرسپولیس را پر می‌کند- آن هم پرسپولیسی که هیات‌مدیره و اسپانسرش از همان ابتدا دنبال کنار زدن دایی و رحیمی بودند- و بالادستی‌های رحیمی در هیات‌مدیره حتی حاضر به تکذیب این شایعه نیستند، یعنی ماجرایی هست. ماجرایی که در خفا پیش می‌رود اما این دلیل خوبی برای انکارش نیست.

مشاوران، صبوری را به اعضای هیات‌مدیره پیشنهاد کرده بودند و حالا که پرسپولیس نتیجه نگرفته و هوادار و پیشکسوت ناراضی است، هیات‌مدیره هم کم‌کم به خواسته‌اش که همان تغییر کادر فنی است، نزدیک‌تر شده. هر چند سخنگوی باشگاه اصرار دارد که تفکر تغییر، حتی به ذهن پرسپولیس هم خطور نکرده است: «قبول داریم که شکست بدی را مقابل تراکتورسازی متحمل شدیم اما واقعیت این است که برای هر تغییر و تحولی باید با اندیشه عمل کرد و ما هم تا به حال به ایجاد تغییر فکر نکرده‌ایم.»

مانع اصلی جدایی علی دایی

قرارداد دو میلیاردی علی دایی همان مانعی بود که اول فصل اجازه قطع همکاری با او را نداد و حالا هم عجیب نیست که مهدی خواجه‌وند تاکید می‌کند که ماندن سرمربی هیچ ربطی به سنگینی قرارداد او ندارد: «اصلا و ابدا چنین نگاهی وجود ندارد. یعنی قرارداد دایی مانع بازدارنده برای تغییر و تحول در کادرفنی نیست. دلیل اصلی ادامه همکاری ما با دایی این است که همچنان معتقدیم ایشان بهترین فرد برای هدایت پرسپولیس بوده و هنوز هم هست.»

حرف خواجه‌وند را می‌پذیریم اما به شرطی که بدانیم کدام ویژگی، علی دایی را تا امروز روی نیمکت پرسپولیس نگه داشته که خود او ادامه می‌دهد: «باشگاه مشاورهای خودش را دارد و ما کمیته فنی هم داریم که همه مسائل را زیر نظر می‌گیرد! ضمن اینکه ما همچنان معتقدیم فقط علی دایی می‌تواند پرسپولیس را از این وضعیت نجات بدهد.»

سفر به ایتالیا برای یک مربی جدید؟

پس این همه تلاشی که اسپانسر برای گذر از علی دایی انجام می‌دهد، ‌برای چیست؟ سفر به ایتالیا و بعد هم شایعه مذاکره با مربیان ایتالیایی چه پشتوانه‌ای و چه دلیلی می‌تواند داشته باشد، جز پرسپولیس؟ پرسپولیسی که اعضای هیات‌مدیره‌‌اش در ظاهر با رحیمی و دایی همراهند و حامی آنها اما در نشست‌های پنهانی خود برنامه‌های اسپانسر را در جهت مخالف پیش می‌برد. همین اسپانسری که در دو ماه اخیر 10 میلیارد تومان به باشگاه پول تزریق کرده و چک‌هایش را یک به یک به تعویق می‌اندازد چون به گفته شایعه‌ها از عملکرد و نتایج پرسپولیس ناراضی است.

هر چند که آقای سخنگو این نارضایتی را هم مثل شایعه تغییر مدیرعامل و سرمربی رد کرده: «نتایج پرسپولیس ربطی به اسپانسر ندارد. ضمن اینکه ما قرارداد داریم و این قرارداد باید بند به بند اجرا شود. باید تاکید کنم که در هیات‌مدیره همه معتقدند که همکاری با علی دایی باید ادامه پیدا کند و اسپانسر هم هیچ برنامه‌ای برای تغییر مدیرعامل و سرمربی در دستور کار ندارد! اینها همه گمانه‌زنی است و من صد درصد تکذیب‌شان می‌کنم. برکناری علیرضا رحیمی را هم تکذیب می‌کنم. این فقط یک شایعه است که در رسانه‌ها مطرح شده و نمی‌توانیم آن را تایید کنیم چون قرار است رحیمی با قدرت به کارش در پرسپولیس ادامه بدهد.»

بله، هم رحیمی می‌ماند و هم علی دایی؛ البته به شرطی که اسپانسر هم ماندن‌شان را تایید کند. این اسپانسر البته موقعیت خودش هم به اندازه مدیرعامل و سرمربی در خطر است چرا که حتی اگر دخالت‌هایش در امور فوتبالی تیم و باشگاه را هم نادیده بگیریم، نه در پرداخت‌هایش خوش قول بوده و نه در درآمدزایی که آن را وعده داده بود. از طرفی اختلاف‌هایش با اسپانسرهای پیشین باشگاه- شرکت صدرا سیستم پاسارگاد و بانک رسالت- همچنان پا بر جاست و کار به شکایت هم کشیده.

راه سومی وجود ندارد

همه اینها کافی است برای اینکه باور کنیم پرسپولیس با ترکیب عجیب و ناهمگون فعلی‌اش، به آخر فصل نخواهد رسید. تغییری در راه است. حالا یا زور اسپانسر می‌چربد و علی دایی و علیرضا رحیمی رفتنی می‌شوند، یا در نشست تعیین کننده‌ هفته آینده- که معاون وزیر وعده‌اش را داده- پرسپولیس را از آقای اسپانسر پس می‌گیرند و به شرکتی پرمایه‌تر و البته کم توقع‌تر تحویل می‌دهند. راه سومی هم نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −  50  =